هتل تاریخی عباسی پس از 53 سال فعالیت تعطیل شد

هتل تاریخی عباسی اصفهان پس از 53 سال فعالیت مستمر و همزمان با ممنوعیت سفر به اصفهان به طور کامل تعطیل شد. شیوع ویروس کرونا در کشور روال عادی زندگی در اسفندماه و همچنین ایام نوروز 99 را تحت تأثیر قرار داده است.

هتل تاریخی عباسی پس از 53 سال فعالیت تعطیل شد
کد خبر: 395408
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ ۱۲:۱۳:۴۶

اعتمادآنلاین| طبق تصمیم ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و ابلاغ ستاد استانی، هیچ مرکز اقامتی در استان اصفهان مجوز پذیرش مسافر در این ایام را ندارد و مسئولان اصفهان تأکید دارند این استان در نوروز امسال پذیرای مهمانان نیست.

در همین راستا و طبق اعلام اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان هتل تاریخی 5 ستاره عباسی اصفهان فعالیت خود را به طور کامل تعطیل کرده است.

هتل عباسی یکی از بزرگ‌ترین هتل‌های اصفهان و ایران است که از آن به عنوان کهن‌ترین مهمانسرای جهان نیز یاد می‌شود.

«کاروانسرای عباسی» یا «کاروانسرای مادرشاه» در آخرین سال‌های حکومت صفویان و به دستور مادر شاه سلطان حسین صفوی و به عنوان موقوفه مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) بنا شد.

کاروانسرای عباسی پس از حمله مغول‌ها به اصفهان رو به ویرانی رفت تا اینکه بازمانده آن در سال 1336 شمسی مورد بازسازی قرار گرفت و در سال 1345 هتل 5 ستاره عباسی اصفهان با 225 اتاق به بهره‌برداری رسید.

این هتل تاریخی پس از 53 سال فعالیت مستمر و میزبانی از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی ایران و جهان به دلیل شیوع بیماری کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها