کیتی که در 10 دقیقه ابتلا به کرونا را تشخیص می‌دهد

دو شرکت خصوصی در انگلیس مشغول توسعه کیت‌های تست کووید 19 هستند که قابلیت تشخیص ابتلای فرد به این ویروس را در 10 دقیقه دارند.

کیتی که در 10 دقیقه ابتلا به کرونا را تشخیص می‌دهد
کد خبر: 395435
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ ۱۲:۵۴:۴۴

اعتمادآنلاین| دو شرکت خصوصی در انگلیس مشغول توسعه کیت‌های تست کووید 19 هستند که قابلیت تشخیص ابتلای فرد به این ویروس را در 10 دقیقه دارند.

شرکت‌های انگلیسی ادعا می‌کنند که آنها دو کیت تست ایجاد کرده‌اند که یکی از آنها از دقت 98 درصدی برخوردار است و می‌تواند برای تشخیص ابتلا به ویروس کرونا مورد اطمینان باشد و دیگری در یک زمان کوتاه می‌تواند ابتلا به این ویروس را مشخص کند.

شرکت انگلیسی با متخصصان بهداشت آفریقا همکاری می‌کند تا به کنترل این بیماری همه‌گیر در آفریقا کمک کند؛ قیمت این تست کمتر از یک دلار خواهد بود.

شرکت «شوراسکرین دیاگنوستیکز»(SureScreen Diagnostics) در دربی انگلیس تستی را ابداع کرده که می تواند با دقت 98 درصد ابتلای فرد به ویروس را تشخیص دهد.

این شرکت ادعا می کند تست مذکور تایید شده و هم اکنون در انگلیس، ایرلند، آلمان، اسپانیا، سوییس، هلند، ترکیه، کویت و عمان استفاده می‌شود.

این درحالی است که بهداشت عمومی انگلیس موضع خود را در مورد تجهیزات سریع تشخیص بیماری کووید 19 تغییر داده و تأکید کرده که این نوع از کیت‌ها نیاز به بررسی بیشتری دارد.

کیت تشخیص در 10 دقیقه نیز مربوط به یک شرکت انگلیسی دیگر به نام Mologic می‌شود؛ نگرانی‌هایی مربوط به صحت تست‌ها وجود دارد و افرادی که تشخیص مثبتی را دریافت می‌کنند، ترجیح می‌دهند یک تست مبتنی بر سواب از دستگاه‌های رسمی بهداشت نیز دریافت کنند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها