کد خبر: 395469
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ ۱۴:۴۴:۴۲
| |

حاشیه‌ای بر متن دکتر امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی:

غایب جلسات تصمیم‌گیری؛ حاضر در فضای مجازی

آقای قاضی‌زاده هاشمی؛ مردم امروز به حضور مجازی در اینستاگرام نیاز ندارند، امروز حضور واقعی در عرصه را می‌خواهند، پیشنهاد می‌دهم لباس جنگ بپوشید و حالا که مجلس هم تعطیل است در بیمارستان‌های استان در کنار همکاران ارزشمند و فداکارتان به مردم خدمت بیشتر داشته باشید.

غایب جلسات تصمیم‌گیری؛ حاضر در فضای مجازی
کد خبر: 395469
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ ۱۴:۴۴:۴۲

اعتمادآنلاین| مهدی نظری‌پویا- چند روز پیش متنی از نماینده محترم شهرمان در صفحه اینستاگرامی ایشان خواندم، اول خواستم به عنوان یک شهروند در یک کامنت به این بزرگوار نظرم را بگویم، اما مطلب بیش از یک کامنت شد، مجبور شدم به این شکل پاسخ بدهم.

متن آقای قاضی‌زاده هاشمی که در صفحه اینستاگرام ایشان منتشر شده است، به این شرح است:


«با توجه به سیر بیماری و مولفه‌های اجتماعی و اقتصادی مشهد سونامی همه‌گیری در مشهد پیش روست. متاسفانه ظرفیت بیمارستان‌ها پر شده. کمبود شدید نیرو وملزومات وجود دارد.


در تماس‌هایی که با مسئولین شهر و دانشگاه علوم پزشکی و کشوری داشتم یک نتیجه روشن یافتم از منظر بعضی مسئولین شهر هنوز خطر واقعی موضوع رادرک نکرده‌اند، البته با توجه به اینکه عدم تخصص‌گرایی و اظهارنظر در همه حوزه‌ها و بی‌اهمیت بودن جان انسان‌ها تخصص بعضی است خیلی جای تعجب ندارد.»

اما مسئولین مستقیم شهر مثل استاندار و فرماندار و شهردار حق ندارند با سوء تصمیم‌گیری و ملاحظه‌کاری جان انسان‌ها را به خطر بیاندازند. در حاشیه مشهد بعضی خانوارها سر‌پرست‌هایی را از دست خواهند داد که نان آور خانواده‌اند و با رفتن آنها همه چیزشان را از دست خواهند داد.

آقای شهردار چه وقت زیبا‌سازی شهر است؟ آن رفتگر عزیزی که بخاطر دولقمه نان گرفتار شما شده چرا جانش را به خطر می‌اندازید؟ طبقه ممتاز و مسئولین گرفتار می‌شود تمام خدمات فوق تخصصی و اتاق‌های خصوصی با پرستار ویژه در خدمت‌شان خواهد بود اما آن حاشیه نشین مظلوم و آن رفتگر چه؟ اصلا برای کسی مهم است؟

از طرف دیگر لازم است از مجاهدت‌های شبانه‌روزی که تمام سربازان خط مقدم جنگ اپیدمی ویروس کرونا به جان خریده‌اند و بدون ملزومات کافی برای محافظت از جان خود تلاش می‌کنند تشکر کنم.»

پاسخی به آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی

جناب آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی، منظورتان به‌طور مشخص از «مسئولان استان که هنوز خطر واقعی موضوع رادرک نکرده‌اند چه کسانی هستند؟» نکند همان‌هایی را می‌گویید که عکس جلسات‌شان را با موضوع کرونا در شبکه های مجازی هر روز داریم می‌بینیم.


یا نکند منظورتان کسانی است که به صورت عضو مشاور ثابت و همیشگی در ستاد مبارزه با کرونا هستند؟ یعنی چند پزشک فوق‌تخصص ریه و بیماری‌های عفونی و اپیدمیولوژى (همه گیرشناسى) که در خراسان و ایران نزد همگان اشتهار دارند؟

شاید هم منظورتان نماینده محترم ولی‌فقیه در استان است، حضرت آیت‌الله علم‌الهدی که صد در صد پای کار آمده و در مصاحبه‌های مفصل، توصیه های بهداشتی پزشکان و متخصصان را الزام شرعی برشمرد. حتی با تمام ائمه محترم جمعه و جماعات استان و فرمانداران صحبت کرد و به آن‌ها به جدیت در مورد مشکل بیماری کرونا نکاتی را هشدار داد و توصیه کرد. (تمام این موارد در یک جستجوی رسانه‌ای قابل دریافت است).

شاید هم منظورتان تولیت محترم آستان قدس رضوی است، ایشان که با دغدغه فراوان در پی ایجاد فضایی است که حضور زائران و مجاوران را در صحن به حداقل برساند، و حالا هم که دیدید علی‌رغم تمام اتفاقات، حرم مطهر دارای محدودیت‌های موقت شد و الان زائری نمی‌تواند به صورت حضوری مشرف به زیارت شود. لطفاً از مشاوران رسانه‌ای‌تان سوال بفرمایید که چند جلسه ایشان با نماینده محترم ولی‌فقیه در استان و استاندار محترم به صورت مشترک داشته‌اند و به چه تصمیماتی رسیده‌اند؟!

جناب آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی، منظورتان از مدیران استان را متوجه نشدیم؛ اگر منظورتان استاندار محترم است که می‌دانید ایشان با وجود مشکلات ریوی بازمانده از شیمیایی روزگار دفاع مقدس، خودشان شخصاً در تمام جلسات حضور دارند و حتی یک روز هم کار را به دیگران واگذار نکرده‌اند، عکس‌های انتشار یافته هم گواهی بر این مدعاست.

شهردار هم فرد دیگری است که مورد خطاب شما قرار گرفته، بله آقای شهردار هم به فعالیت جهادی شهره است، اگر در مشهد احیاناً تردد دارید! حتماً ملاحظه بفرمایید که تمام بیلبوردها و بنرها با موضوع کمپین «در خانه بمانید» کار همین آقای شهردار است، تعداد مصاحبه‌های ایشان با رسانه‌ها را هم بررسی بفرمایید و ببینید چقدر دارند بر این نکته تاکید می‌کنند که «در خانه بمانید»، «وضعیت قرمز است»، هم به مردم استان هشدار می‌دهند و هم به مردم ایران و زائران گرانقدر امام مهربانی‌ها. همین شهردار اتفاقاً مشکوک به ابتلای به کروناست و پزشکان همکار شما تاکید کرده‌اند که در قرنطینه باشد، با رعایت موازین و پروتکل‌های پزشکی در میدان مانده و فرماندهی می‌کند!

نمایندگان محترم شهر و استان که همکاران شما هم محسوب می‌شود نیروهای اجرایی به حساب نمی‌آیند اما آن‌ها هم الان در عرصه حاضر هستند، تا آنجایی که یک نماینده از مجمع نمایندگان به عنوان نماینده مجمع‌تان در «ستاد مردمی مبارزه با کرونا» حضور دارد، می‌توانید موارد را از ایشان پیگیر باشید که اطلاعات به‌روزی در اختیارتان قرار دهند!


راستی جای‌تان در بین نمایندگان مشهد و کلات در جلسه با استاندار خالی بود. در آن جلسه 4 نفر حضور داشت غیر از حضرتعالی! که غایب جلسه بودید (در تصاویر منتشر شده از جلسه قابل مشاهده است)


سرانجام اینکه جناب آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی، بفرمایید شما در سطح ملی چه کاری برای بهبود اوضاع استان در حوزه این بیماری انجام دادید؟ لیستی از تلاش‌ها و جلسات و پیگیری‌های‌تان را برای افکار عمومی منتشر کنید که همه بدانند با وجود مشکلات کمبودهای مواد ضدعفونی کننده و ماسک و ... تا تجهیزات بیمارستانی با رای‌زنی‌های شما که اتفاقا پزشک هم هستید و با عمق فاجعه آشنایید چقدر برای استان دغدغه و نگرانی داشتید.


بفرمایید چه جلسات مشترکی با استاندار، فرماندار، شهردار، شورای شهر، نماینده ولی‌فقیه، تولیت آستان قدس و ... داشته‌اید که منجر به تصمیم‌گیری بهتر بشود؟! شما ظاهراً در نظر مبارک ندارید که این طرف میز هستید؟ اینطرف میز یعنی طرفی که باید تصمیم بگیرد و در تصمیمات شرکت کند و در فضای مدیریتی و تصمیم‌سازی این روزها حضور داشته باشد و در سطح ملی نگذارد که تصمیمات استانی برای قرنطینه و تعطیلی مترو و اتوبوسرانی، تعطیلی ادارات و ... ملغی شود.

جناب آقای دکتر، مردم محترمی که به شما رای داده‌اند و احتمالاً برخی‌های‌شان امروز بین همین مبتلایان قرار دارند نیازمند این هستند که یک پزشک (حتی اگر تخصصش مرتبط با این بیماری نباشد) سری به آنها بزند، اگر سرتان گرفت، سری به بیمارستان‌ها بزنید!

راستی جلساتی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشته‌اید که ببینید مشکلات کجاست؟ جلساتی در سطح ملی داشته‌اید که با مدیران عالی دولت بنشینید و بگویید مشهد و خراسان رضوی با سایر استان‌ها فرق دارد و اگر به شرایط قرنطینه نرود ممکن است فاجعه به بار بیاورد؟! راستی فضای مجازی را رصد فرموده‌اید که ببینید مطالبات فعالان این عرصه چیست که لااقل کمک مدیران استانی باشید برای اینکه تصمیمات‌شان از مرکز مورد ملغی‌شدن قرار نگیرد؟!

راستی آقای نماینده آن‌زمانی که شما در پی برگه‌های رای بودید زمزمه‌های وجود بیماری در استان و کشور وجود داشت و شما هم خوب می‌دانستید! نگویید بی‌اطلاع بوده‌ام که تعجب می‌کنیم! حالا که رای آوردید و خیالتان راحت شد بعد از 20 روز یادتان افتاد در استان خراسان رضوی و شهر مشهد هم کرونا آمده!

خسته نباشید؛ اما خداوکیلی به جای نوشتن این نامه و انتشار در اینستاگرام بهتر بود به همراه همکاران بزرگوارتان (که در جلسات حاضر هستند) لااقل در جلسات مربوط به کرونا که همه ختم به تصمیم‌گیری شده حضور پیدا می‌کردید که در جریان امور قرار می‌گرفتید.

مردم امروز به حضور مجازی در اینستاگرام نیاز ندارند، امروز حضور واقعی در عرصه را می‌خواهند، پیشنهاد می‌دهم لباس جنگ بپوشید و حالا که مجلس هم تعطیل است در بیمارستان‌های استان در کنار همکاران ارزشمند و فداکارتان به مردم خدمت بیشتر داشته باشید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها