مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله این روزنامه نوشت:

پرخاشگری و اهانت را انقلابی بودن تفسیر کردیم/ اهانت‌کنندگان به حرم‌های قم و مشهد، دست پرورده‌های خودمان هستند

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: درجمع مهاجمان به حرم‌ها، هم عالم‌نمایان حضور داشتند و هم مقدس‌نمایان متحجر. آنها بدون آنکه بدانند ائمه معصومین علیهم السلام به هنگام مریضی به پزشک مراجعه میکردند و حضرت معصومه نیز با بیماری از دنیا رفت، می‌گویند به حرم‌ها بیماری وارد نمی‌شود.

پرخاشگری و اهانت را انقلابی بودن تفسیر کردیم/ اهانت‌کنندگان به حرم‌های قم و مشهد، دست پرورده‌های خودمان هستند
کد خبر: 395506
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۸ ۰۸:۴۶:۴۳

اعتمادآنلاین| مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله این روزنامه نوشت: واقعه خطرناک هجوم به حرم ها به بهانه زیارت، در زمانی که توصیه مراجع علمی ودینی خودداری ازورودبه حرم هاست، نشان داد در زمان ما که عصر شکوفایی علم وعقل است، هنوز هم هستند عالم نمایان بی پروائی که با رفتار و گفتارشان پشت پیامبر را می شکنند و هستند جاهلانی که با آنها درضربه زدن به پیامبر همراهی می کنند.


درجمع مهاجمان به حرم ها، هم عالم نمایان حضورداشتند وهم مقدس نمایان متحجر.آنها بدون آنکه بدانند ائمه معصومین علیهم السلام به هنگام مریضی به پزشک مراجعه میکردندوحضرت معصومه نیزبا بیماری از دنیا رفت، میگویند به حرم ها بیماری وارد نمی شود.


شاید اینها چندان قابل سرزنش نباشند. ما باید سرزنش شویم که در40سال بعدازانقلاب نتوانستیم جهل را ازجامعه بزدائیم و درک صحیح از دین راجایگزین آن کنیم.

دردبزرگ اینست که این جهالت هادرمذهبی ترین شهرهای کشوررخ می دهد،شهرهائی که مهم ترین حوزه های دینی درآنهاقراردارند.تردیدی نیست که دین وحوزه های دینی مقصرنیستند،تقصیربامتولیان حکومتی است که هرگزاین قبیل جهالت هارامهارنکردندوحتی برای عاملان چنین پلشتی هاکه ابوجهل های زمان ماهستندحاشیه امن هم ایجادکردند.


اگرامروزمی بینیم این جهال حتی به توصیه های مسئولین نظام هم اعتنانمی کنند،بایدبدانیم که فرداقطعا پارافراترخواهندگذاشت وعلیه آنهاخواهند شورید..درست مانندخوارج که خودرافهیم ترازامام زمان خودمیدانستند.


این فرافکنی هارا هم کناربگذاریم که اینهاوابسته به فلان جریان هستندوبابرنامه ریزی واردعمل شده اند.این واقعیت رابپذیریم که اینهادست پرورده های خودمان هستند ومحصول خالص قدرت طلبی هاوانحصارطلبی های ماکه انقلابی بودن را پرخاشگری وهتاکی وبی حرمتی به هرکس که بامانباشدتفسیر کردیم.مابه خاطراین خطایمان تاوان بزرگ تری خواهیم پرداخت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها