بدون تردد در سطح شهر موزه‌ها را در نوروز ببینیم

مدیر اداره کل موزه‌ها خبر داد: 13 روز نخست تعطیلات نوروز، 13 موزه‌ی تهران در وب‌سایت آپارات معرفی می‌شوند.

بدون تردد در سطح شهر موزه‌ها را در نوروز ببینیم
کد خبر: 395519
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۸ ۰۹:۱۶:۳۷

اعتمادآنلاین| محمدرضا کارگر با اشاره به شرایط پیش آمده برای موزه‌های زیر نظر وزارتخانه میراث فرهنگی بعد از شیوع کرونا ویروس، اظهار کرد: براساس تصمیماتِ گرفته شده برای تعطیلی موزه‌ها به خصوص در تعطیلات نوروز، به باز بودن یک پنجره‌ی ارتباطی بین مردم و موزه‌ها فکر شد تا بتوان این ارتباط را به صورت مستمر نگه داشت.

وی به فعالیت ویژه‌ی برخی موزه‌های مهم دنیا در شرایط کنونی علاوه بر تورهای مجازی، به عنوان ایجاد یک جریان خاص اقتصادی برای موزه‌ها اشاره کرد و گفت: برخی موزه‌ها مانند لوور، بازدیدهای ویژه‌ای را تعریف کرده‌اند، به گونه‌ای که اگر گروه‌هایی اصرار به بازدید از موزه داشته باشند با پرداخت هزینه‌های خیلی ویژه و خاص می‌توانند موزه را ببینند.

او با بیان این‌که وزارتخانه میراث فرهنگی برای باز نگه داشتن دریچه ارتباطی‌اش با مردم، با استفاده از فضای مجازی، از برگزاری تورهای مجازی برای برخی موزه‌ها خبر داد و گفت: بر همین اساس و با توجه به هماهنگی‌هایی که با وزارت ارتباطات صورت و شبکه آپارات انجام شده است، این دریچه باز می‌ماند.

وی توضیح داد: بر این اساس قرار است تا از روز نخست فروردین 11399تا 13 فروردین، هر روز یک موزه، از ساعت 13 تا 15 در سایت آپارات و به صورت آنلاین شود و در صورت استقبال مردم از این اقدام، قطعا می‌توانیم این کار را تداوم دهیم.

به گفته‌ی کارگر، احتمالا در این بازدیدهای مجازی، آثار یا بخش‌هایی از موزه می‌توانند به نمایش گذاشته شود که در یک بازدید معمولی امکان بازدید آن آثار وجود ندارد.

او موزه‌هایی مانند «ملی ایران»، «کاخ جهانی گلستان»، «کاخ سعدآباد»، «کاخ نیاوران»، «موزه فرش»، «موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران»، «موزه رضا عباسی»، «موزه هنرهای ملی» را در لیست موزه‌های تایید شده تا کنون اعلام کرد و گفت: در صورتی که هماهنگ شود وزارتخانه میراث فرهنگی تمایل دارد تا این بازدیدهای مجازی از موزه هایی مانند «موزه علوم و فنون»، «موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» و «موزه و کتابخانه ملی ملک» نیز انجام شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها