مطالبات وزارت بهداشت از سازمان تامین اجتماعی تسویه شد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از پرداخت صددرصدی مطالبات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از این سازمان برای اولین بار خبر داد.

مطالبات وزارت بهداشت از سازمان تامین اجتماعی تسویه شد
کد خبر: 395627
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۸ ۱۵:۱۰:۵۱

اعتمادآنلاین| مصطفی سالاری در نشست ستاد مدیریت بحران کرونا که با حضور مدیران ارشد این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: مطالبات معوق دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ابتدای تیر ماه سال جاری 10 هزار میلیارد تومان برآورد شده بود.

وی افزود: از چهارم تیر تا بیست وچهارم اسفند سال 98 با احتساب هزینه کرد ماهانه 12 هزار و 593 میلیارد تومان و ظرف 10 روز اخیر 4553 میلیارد تومان (1370 میلیارد تومان نقدی و 5000 میلیارد تومان اسناد خزانه به ارزش خالص 3183 میلیارد تومان) به منظور تسویه مطالبات معوق و هزینه کرد جاری ماهانه پرداخت شده است.

سالاری گفت: با حمایت دولت برای نخستین بار صد درصد مطالبات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور) پرداخت شده است و این امر موجب احیای اعتبار دفترچه‌های درمانی و کمک به بهبود خدمت‌رسانی مراکز درمانی مذکور می شود.

وی ادامه داد: پرداخت مطالبات بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی در این ایام باتوجه به شیوع کرونا در سراسر کشور بسیار حائز اهمیت است و تقویت توان مالی بیمارستان‌ها و ارائه خدمات مطلوب‌تر به جامعه هدف بویژه بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

به گفته این مقام مسئول مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد نیز تا آبان ماه پرداخت شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه از تمامی مدیران و کارکنان به‌ویژه همکاران بخش درمان جهت ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا تقدیر کرد و افزود: همکاران بخش درمان ایام سخت و غرورآفرینی را سپری می‌کنند و عموم هموطنان نیز از خدمات کادر درمانی سازمان تامین اجتماعی رضایت خاطر دارند.

در این جلسه همچنین معاونین و مدیران ارشد سازمان تأمین اجتماعی به بیان گزارشی از اقدامات انجام گرفته در خصوص معالجه و درمان بیماران مبتلا به کرونا و پیشگیری از شیوع آن پرداختند.

منبع:ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها