ادامه آموزش‌های مجازی دانش‌آموزان از طریق «شبکه اجتماعی شاد» بعد از تعطیلات رسمی

وزیر آموزش و پرورش از ورود دانش آموزان بعد از تعطیلات رسمی به کلاس‌های درس خود در فضای مجازی خبر داد.

ادامه آموزش‌های مجازی دانش‌آموزان از طریق «شبکه اجتماعی شاد» بعد از تعطیلات رسمی
کد خبر: 395638
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۸ ۱۵:۴۴:۲۵

اعتمادآنلاین| محسن حاجی میرزایی درآیین افتتاح شبکه «شاد» اظهارکرد: با تعطیلی اجباری مدارس به علت شیوع ویروس کرونا خیلی نگران قطع فرآیند آموزشی فرزندانمان در مدارس شدیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خانواده آموزش و پرورش با وسعتی به پهنای ایران نیازمند بستری مناسب جهت گذر از این بحران جهانی و نیازمند به کارگیری راهبردها و فناوری‌های نوین است، اظهار کرد: با تدبیر مسئولان آموزش پرورش و به کارگیری توان صدا و سیما، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نخبگان دانشگاهی و بخش خصوصی در مدتی کوتاه و فشرده و تلاش بسیار زیاد همکارانم، سیستمی طراحی شده که علاوه بر صیانت از حریم خصوصی و امنیت اطلاعات دانش آموزان و معلمان، ساختار مدرسه و کلاس‌ها را در فضای مجازی به همان صورتی که در فضای واقعی است، به وجود آورده است.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید ادامه داد: براین اساس دانش آموزان می‌توانند از اول سال جدید و بعد از تعطیلات رسمی همانگونه که در حالت عادی در کلاس‌های خود حضور پیدا می‌کردند، در فضای مجازی هم در سرکلاس درس حاضر شده و با معلمان خود تعامل کنند. علاوه بر این تشکیل تیم آموزشی با کمک صدا و سیما و پخش دروس مدرسه توسط معلمان منتخب نیز انجام پذیرفته است.

وی با بیان اینکه در سیستم جدید فضای مجازی، علاوه بر سیستم حضور غیاب، معلمان می‌توانند محتوای درسی مناسب را با خلاقیت و امکانات مناسب بیشتری که در این محیط در اختیار خواهند داشت، در اختیار دانش آموزان قرار دهند، گفت: برای این کار شبکه اجتماعی با برند «شاد» بر روی زیر ساخت‌های شبکه‌های اجتماعی بومی کشور در نظر گرفته شده که فقط دانش آموزان، معلمان و مسئولان آموزش و پرورش مجاز به استفاده از آن هستند.

حاجی میرزایی ادامه داد: تمامی ساختار مدارس و کلاس‌ها از قبل بر روی این شبکه، با استفاده از اطلاعات موجود در سیستم‌های آموزش پرورش از قبل به وجود آمده و معلمان و دانش آموزان می‌توانند طبق معمول آموزشی بعداز تعطیلات نوروزی به سهولت وارد مدرسه و کلاس درس خود بشوند و با شور و نشاط با همکلاسی‌ها و معلمان خود از این امکانات استفاده کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه روند شبکه شاد چگونه طی شده است، گفت: همکاران ما در وزارت آموزش و پرورش اطلاعات لازم و ساختار توزیع مناسب مدارس و کلاس‌ها بر روی شبکه اجتماعی داخلی را طراحی کرده و با کمک مدیران مدارس و مسئولان مناطق اطلاعات لازم را سامان دهی کرده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: تمامی این ساختار و داده‌ها در مرکز داده آموزش و پرورش به صورت امن نگهداری شده و ارتباط بین دانش آموزان و مدارس و کلاس‌ها و دیگر ذینفعان از طریق یک سامانه پیشرفته بومی طراحی شده است و مدیریت خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی جهت اجرای فرایند از تمام مدیران مدارس خواسته شد که از طریق سامانه‌های وزارتخانه نسبت به انتخاب شبکه اجتماعی و پیام رسانی که از نظر ایشان قابلیت‌های مناسبی دارد اقدام کنند که حدود 70 هزار مدرسه تاکنون نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کرده‌اند.

عضو کابینه تدبیر و امید با بیان اینکه برای حصول اطمینان از صحت عملکرد این سیستم، امروز عصر تعدادی انتخاب شده از مدارس کلاس‌های خود را به صورت پایلوت برگزار خواهند کرد، گفت: در مرحله بعدی کلیه مدارس و کلاس‌ها برقرار می‌شود و به تدریج بعد از تعطیلات امکانات بیشتر و محتواهای چند رسانه‌ای فاخری با نظارت وزارت آموزش و پرورش در اختیار معلمان و دانش آموزان قرار خواهد گرفت و به تدریج سایر محصولات آموزشی و کمک آموزشی عرضه کنندگان غیردولتی نیز در این محیط ارائه خواهد شد.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه در این مسیر به زمان نیاز داریم تا این نحوه ارائه آموزش مسیر تکامل خود را طی نماید، گفت: امیدوارم خانواده بزرگ آموزش و پرورش کشور، با همدلی و همکاری مسئولان، معلمان، دانش آموزان و اولیا محترمشان این حرکت بزرگ ملی را حمایت کرده و افتخار دیگری را در سطح ملی و جهانی رقم بزنند. همچنین در نظر داریم با حمایت تمامی ظرفیت کشور به گسترش عدالت آموزشی و دراختیار گذاشتن امکانات لازم در سراسر کشور به آحاد مردم به افزایش سطح کیفی آموزش و پرورش در کشور اقدام کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، عصر امروز با حضور محسن حاجی میرزایی شبکه اجتماعی دانش آموزان «شاد» افتتاح شد. در این آیین وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اهمیت نقش شبکه‌های اجتماعی در تعاملات جوامع انسانی گفت: این شبکه‌ها در میان دانش آموزان هم استفاده می‌شود و کاربران دانش‌آموز زیادی دارد و در شرایطی که مدارس کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل ‌شده است و اهمیت استمرار جریان یادگیری، ما باید از همه پتانسیل‌ها برای رسیدن به این هدف استفاده کنیم که یکی از این روش‌ها استفاده از «شبکه اجتماعی شاد» است.

براساس این گزارش؛ پس‌از شیوع ویروس کرونا و بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، تعطیلی مدارس اعلام شد، با تأکید وزیر آموزش‌وپرورش مبنی بر تداوم جریان آموزش، زیرساختی در مرکز فناوری اطلاعات تحت عنوان «شبکه اجتماعی شاد» طراحی و تهیه شد تا فعالیت آموزشی دانش آموزان با هدایت معلمان ادامه پیدا کند.

گفتنی است؛ شبکه اجتماعی شاد برای دسترسی دانش آموزان مبتنی بر محیطی امن فراهم ‌شده است تا ارتباط بین معلم و دانش‌آموز را برقرار ‌کند و معلم می‌تواند محتوای درسی را از طریق این شبکه با دانش آموزان به اشتراک بگذارد و طرح سؤال و آزمون کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها