کروناویروس، برنامه‌های آینده ناسا را تحت تاثیر قرار داده است

ناسا با توجه به شیوع کروناویروس در جهان، تغییراتی را در برنامه‌ها و پروژه‌های آینده خود اعلام کرده است.

کروناویروس، برنامه‌های آینده ناسا را تحت تاثیر قرار داده است
کد خبر: 395883
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۲ ۱۵:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| «جیم برایدنستاین» (Jim Bridenstine)، مسئول کنونی ناسا، در صحبت‌های جدید خود به توضیح برنامه‌هایی پرداخت که با هدف به روزرسانی این آژانس فضایی در مقابله با کروناویروس صورت می‌گیرند.

ناسا در هفته‌ای که گذشت، با تغییر برنامه‌ها و شرایط کار در پروژه‌های خود، واکنش‌هایی را نسبت به شیوع این ویروس نشان داد. «برایدنستاین» در صحبت‌های خود، شرایط کنونی هر یک از پروژه‌ها را به صورت خلاصه توضیح داد.

به گفته «برایدنستاین»، کار بر روی چند ماموریت که مهم به نظر می‌رسند، ادامه خواهد داشت و پروژه‌هایی که امکان دورکاری در آنها وجود دارد، از راه دور انجام خواهند شد. پروژه‌هایی مانند «کامرشیال کرو» (Commercial Crew) که برای بازگرداندن توانایی‌های پرواز انسان به فضا به واسطه شرکای خصوصی برنامه‌ریزی می‌شوند، از این گروه پروژه‌ها هستند.

شرکت‌های «بوئینگ» (Boeing) و «اسپیس‌ایکس» (SpaceX)، شرکای ناسا در این پروژه هستند. به گفته ناسا، این پروژه به رغم نیاز به شرکت انسان در عملیات اجرایی ادامه دارد؛ زیرا این پروژه، عنصر مهمی را برای دستیابی به عملکرد ایمن در ایستگاه فضایی بین‌المللی فراهم می‌کند. اسپیس‌ایکس و ناسا پیشتر اعلام کردند که نخستین ماموریت سرنشین‌دار کپسول "دراگون" (Dragon) برای پرتاب آن به ایستگاه فضایی بین‌المللی، در اواخر ماه مه صورت خواهد گرفت.

ناسا برای تامین تجهیزات و ایمنی سرنشینان ایستگاه فضایی بین‌المللی، ماموریت‌های تجاری خود را که برای تامین تجهیزات مورد نیاز صورت می‌گیرند، ادامه خواهد داد. به همین منظور، ناسا قصد دارد «مرکز فضایی جانسون» (JSC) را باز نگه دارد تا کارمندان کنترل پرواز این مرکز به کار خود ادامه دهند. ناسا برای تضمین سلامت کارمندان خود، اقدامات بیشتری صورت خواهد داد.

کار روی پروژه «تلسکوپ جیمز وب» (James Webb Telescope) در کالیفرنیا، موقتا به حالت تعلیق درمی‌آید و آزمایش‌های مربوط به آماده‌سازی و پرتاب آن، برای آینده برنامه‌ریزی می‌شوند.

آماده‌سازی پروژه «مارس 2020» (Mars 2020) که با پرتاب وسایل نقلیه اکتشافی از جمله مریخ‌نورد «استقامت» (Perseverance) و «هلیکوپتر مارس» (Mars Helicopter) همراه است نیز ادامه خواهد یافت.

بررسی مجازی هواپیمای آزمایشی موسوم به «ایکس- 59» (X-59) که توسط شرکت «لاکهید مارتین» (Lockheed Martin) برای ناسا ابداع شده نیز ادامه خواهد یافت. «مرکز تحقیقات ایمز» (ARC) در کالیفرنیا نیز به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد تا امنیت فناوری اطلاعات و ادامه عملیات ابرمحاسباتی ناسا را تضمین کند.

پشتیبانی از ماموریت‌های مربوط به فضاپیماها و آموزش فضانوردان نیز ادامه خواهند یافت، اما اصول مهم برای پیشگیری از بیماری نیز به دقت انجام خواهند شد.

ناسا همچنین اعلام کرد که قصد دارد بررسی روی «سیستم پرتاب فضایی» (SLS) و کپسول فضایی «اوریون» (Orion) را ادامه دهد تا تلاش‌ها برای فرستادن انسان به ماه و مریخ متوقف نشوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها