منصور ضابطیان:

در موشک باران و جنگ هم عید داشتیم/ خاطرات آینده از نوروز کرونایی

ضابطیان مجری برنامه‌ای در رادیو ایران با محور موسیقی است و از سختی ساخت برنامه در فضای کرونایی سخن گفت.

در موشک باران و جنگ هم عید داشتیم/ خاطرات آینده از نوروز کرونایی
کد خبر: 395898
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۳ ۰۸:۲۶:۴۵

اعتمادآنلاین| «فرش بنفشه» به تهیه‌کنندگی زهرا قائدی و محمد اسماعیل‌پور و با اجرای منصور ضابطیان در ایام نوروز از آنتن رادیو ایران پخش می‌شود. در این برنامه که رویکردی موسیقایی دارد قطعات جدیدی از هنرمندان روی آنتن می‌رود.

همچنین بخش‌های گوناگون و گفتگوهای متعدد با چهره‌های شناخته شده در این ویژه برنامه نوروزی به پخش می‌رسد.

منصور ضابطیان که «رادیو شب» جزو آخرین اجراهای وی در تلویزیون بوده است، درباره فضای برنامه «فرش بنفشه» به خبرنگار مهر گفت: فکر می‌کنم که باید منتظر یک برنامه رادیویی سرحال، شاد و پر از موسیقی‌های جذاب، خاطره‌انگیز و نشاط‌آور باشیم.

او که سازنده برنامه‌هایی چون «رادیو هفت» بوده است درباره همکاری با تیم «فرش بنفشه» عنوان کرد: وقتی من به‌عنوان مجری در برنامه‌ای حضور دارم در بحث تأمین محتوا نیز با دوستان همکاری می‌کنم، خواسته یا ناخواسته نگاه من در آن برنامه جاری خواهد بود. هرکس دیگری هم که این وظیفه را به عهده داشته باشد، امضایش پای برنامه دیده می‌شود.

وابستگی به رادیو از کودکی

ضابطیان درباره حضور دوباره در رادیو و علاقه و دلبستگی خود به این مدیوم رسانه‌ای بیان کرد: من از همان دوران کودکی و نوجوانی به رادیو علاقه زیادی داشتم و رادیو فراتر از سرگرمی، همدم محبوب من بود. این عشق همچنان در سال‌های بعدی هم باقی مانده است.

نکته دیگر این که به هرحال من کار در رسانه‌های صوتی و تصویری را از رادیو شروع کردم. خیلی قبل تر از این که به عنوان نویسنده، برنامه‌ساز یا گوینده در تلویزیون کار کنم، گوینده رادیو بودم. این دلبستگی همچنان با من همراه است. امیدوارم نوروز امسال هم اجرا در برنامه «فرش بنفشه» رادیو برایم تداعی‌گر تجربه‌های قدیمی و شیرین باشد.

کارگردان «صد برگ» در ادامه درباره نوروز متفاوت امسال که به مردم توصیه می‌شود در منازل بمانند، یادآور شد: به هرحال ما این شکل از نوروز را اصلاً تجربه نکرده بودیم. البته ایرانیان در طول تاریخ در شرایط مختلف و متنوعی بهار را جشن گرفته‌اند که گاهی تلخ و گاهی شیرین بوده است.

در برخی سال‌ها آغاز بهار در بحبوحه هجوم اقوام مختلف و جنگ و خونریزی رقم خورده، گاهی مردم در نوروز با بیماری‌های همه گیر مثل وبا دست به گریبان بودند.

تجربه نوروز زیر موشک باران

مجری برنامه «فرش بنفشه» رادیو ایران بیان کرد: ما حتی تجربه عید نوروز زیر موشک‌باران را داشته‌ایم یا اولین بهار طبیعت پس از پیروزی انقلاب که به هرحال جامعه با یک موقعیت جدید روبه رو شده بود. امسال هم یک فضای بدیع را تجربه می‌کنیم که البته برای ما مطلوب نیست، اما چاره‌ای جز از سرگذراندن آن نداریم.

وی اضافه کرد: ما امسال این نوروز متفاوت را هم به صندوقچه خاطراتمان می‌سپاریم. همان طور که اکنون از خاطرات عید در موشک باران می‌گوییم، زمانی هم به همدیگر خواهیم گفت که یادتان هست نوروزی را که درگیر بیماری کرونا بودیم؟! من از این زاویه به این موضوع نگاه می‌کنم.

ضابطیان در پایان با اشاره به سختی برنامه سازی در این شرایط توضیح داد: شرایطی که امسال داریم کار ما را سخت می‌کند من دیروز در حال انتخاب موسیقی برای برنامه بودم و دیدم در بخش عمده‌ای از این قطعات، شعر و کلام مخاطب را تشویق می‌کند که بهار است و باید به دل طبیعت و صحرا بروید و لذت ببرید! سفر کنید از همدیگر خبر بگیرید و.... در شرایط عادی این طبیعی و مطلوب است، اما روشن است که با شرایط غیرعادی امسال در تناقض است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها