کمال دهقانی، رییس کمیته امور خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

دنیا آمریکا را در ادامه تحریم‌های ایران محکوم می‌کند

رییس کمیته امور خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در شرایط شیوع کرونا در ایران، آمریکا همچنان اقدام ضدانسانی در تحریم ایران را ادامه می‌دهد تا تجهیزات و دارو برای مقابله با این ویروس در اختیار ایران قرار نگیرد اقدامی ضد بشری که دنیا آن را محکوم می‌کند.

دنیا آمریکا را در ادامه تحریم‌های ایران محکوم می‌کند
کد خبر: 395920
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۳ ۱۰:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| کمال دهقانی، با اشاره به نامه رییس مجلس شورای اسلامی به رییس اتحادیه بین‌المجالس و روسای مجالس کشورهای مختلف برای مداخله جهانی جهت لغو تحریم‌های ضد انسانی آمریکا علیه کشورمان، اظهار کرد: این اقدام در چارچوب دیپلماسی پارلمانی انجام شد به این دلیل که جمهوری اسلامی ایران باید از همه ظرفیت‌های دیپلماسی خود در این شرایط استفاده کرده و دنیا را از اقدامات ضد انسانی و خلاف حقوق بشر مقامات آمریکایی آگاه کند.

او ادامه داد: در حال حاضر تمام مردم دنیا با کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، اما آمریکایی‌ها اقدامات ضد بشری علیه مردم یمن را انجام می‌دهند و مسلمانان یمن را می‌کشند اقدامی که نزد افکار عمومی منفور است و جهانیان نظاره‌گر آن هستند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در ایران گفت: همان‌طور که کرونا در دنیا فراگیر شده در ایران هم شیوع پیدا کرده منتهی تفاوت ما با سایر کشورهای دنیا آن است که علی‌رغم وجود نیروی انسانی قوی از امکانات بهداشتی و تجهیزات لازم برای مقابله با این بیماری به دلیل تحریم‌ها برخوردار نیستیم.

صلیب سرخ سعی می‌کند تجهیزات را تامین کند اما آمریکا از تحریم به عنوان ابزار فشاری استفاده کرده که اینها حکایت از سوء نیت مقامات آمریکایی دارد که دیر یا زود جوامع بشری به آن پی خواهند برد و اقدام غیرانسانی آمریکا را محکوم می‌کنند.

او با تاکید بر این‌که باید از تمام ظرفیت‌های دیپلماسی برای مقابله با اقدام ضد انسانی آمریکا در تحریم ایران به خصوص در شرایط شیوع ویروس کرونا استفاده کرد، اضافه کرد: کرونا مرز نمی‌شناسد و دنیا را در بر گرفته است باید بشریت به فکر باشند و بدانند که اکنون اولویت‌ها جابه‌جا شده و اولویت سلامت در صدر قرار دارد این شامل همه دنیا می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها