سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

دولت برای تحقق شعار سال جلوی سودهای مرکب و مضاعف بانک‌ها را بگیرد

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از رییس جمهور خواست که برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه جهش تولید جلوی سودهای مرکب و مضاعف بانک ها را بگیرد.

دولت برای تحقق شعار سال جلوی سودهای مرکب و مضاعف بانک‌ها را بگیرد
کد خبر: 395921
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۳ ۱۰:۳۸:۲۰

اعتمادآنلاین| حسن نوروزی، با اشاره به عنوان انتخابی «جهش تولید» برای سال جدید از سوی مقام معظم رهبری، درباره چگونگی تحقق این شعار و موانع سر راه این موضوع گفت: تمام نهاد ها و قوای سه گانه برای تحقق شعار جهش تولید وظیفه‌ای محوری بر عهده دارند؛ این وظیفه محوری این است که امور در حوزه تولید باید تسهیل پیدا کنند، در واقع جهش تولید به این معنا نیست که یک مولد یا یک کارخانه کار را آغاز کند و سی دستگاه مانند گرگ گرسنه به دنبال آن بدوند و جلوی تولید را بگیرند.

او افزود:وقتی یک مولد کار خود را آغاز می‌کند، تمام نهاها، دولت و دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌ها باید در این عرصه تلاش کرده و نظام را در این حوزه کمک کنند؛ این که دستگاه ها مشکلاتی را بر سر راه مولد بگذارند کار درستی نیست، مجلس و دولت باید در این‌باره اقدامات لازم را انجام دهند ؛یعنی برای تحقق شعار جهش تولید همه به میدان بیایند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: برای مثال مالیات از مصرف کننده نهایی گرفته شود و نه از مولد؛ دولت در این وضعیت شیوع کرونا ویروس هر روزه جلسات زیادی را در این خصوص برگزار می‌کند، باید در حوزه تولید نیز در سال آینده روزانه ده جلسه برگزار کند؛ مقام معظم رهبری تاکید کردند امسال سال جهش تولید است اما متاسفانه دولت همه کار انجام می‌دهد غیر از کار جهش تولید.

نوروزی ادامه داد: از رییس جمهور انتظار می رود در اینباره برنامه ریزی کرده و برای تحقق جهش تولید یک ستاد تشکیل دهند؛ باید جلوی سودهای مرکب و سودهای مازاد بر مضاعف بانکها گرفته شود؛ کدام شرع مقدس اسلام و کدام دین الهی اجازه داده 28 درصد سود گرفته شود؟! از رییس جمهور انتظار می‌رود فرمایش رهبر معظم انقلاب را عملی کرده و جلوی این جنایت‌ها را در حوزه سودهای مرکب و مضاعف بگیرد.

منابع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها