کد خبر: 395962
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۳ ۱۴:۵۸:۴۱
| |

فرمایشات رهبری فصل‌الخطابی برای ماندن همه در خانه است

نماینده گرمی در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که فرمایشات امروز مقام معظم رهبری فصل‌الخطابی برای همه بود تا در خانه‌ها مانده و به خیابان‌ها نروند. مسئولان هم اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند که هر چه زودتر کرونا از مردم ما دور شود.

فرمایشات رهبری فصل‌الخطابی برای ماندن همه در خانه است
کد خبر: 395962
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۳ ۱۴:۵۸:۴۱

اعتمادآنلاین| میرحمایت میرزاده با اشاره به بیانات امروز مقام معظم رهبری به مناسبت سال نو و عید مبعث گفت: چند سال پیش سازمان بهداشت جهانی بر موضوع پیشگیری قبل از درمان تأکید داشت که ما هم این موضوع را به نحوی دیگر دنبال می‌کردیم مبنی بر اینکه باید قبل از درمان آموزش‌ها و مهارت‌های لازم به بچه‌ها داده شود.

او افزود: امروز نیز مقام معظم رهبری به موضوع تعطیلی اجتماعات دینی تأکید داشتند که اقدامی بی‌سابقه بوده، ‌این کار همان پیشگیری است و انتظار می‌رود مردم هم با توجه به چنین شرایطی در خانه مانده و پیشگیری‌های لازم را انجام دهند.

این نماینده مجلس با اشاره به اقدامات دولت در تعطیلی همایش‌ها، تجمعات و مراکز دینی و مذهبی گفت:‌ تاکنون هیچ وقت در هیچ شرایطی مراکز دینی تعطیل نبوده است.

اینکه امروز این اتفاق رخ داده به دلیل پیشگیری می‌باشد یا اینکه بعد از انقلاب همواره مقام معظم رهبری به مشهد می‌کرد و همچنین در روز مبعث مسئولان و مردم جهت تبریک سال جدید و استفاده از رهنمودها به محضر ایشان می‌رسیدند که امسال تمامی این برنامه‌ها برای پیشگیری تعطیل شد. پس چطور هنوز مردم برنامه‌های خود را تعطیل نکرده، به مسافرت می‌روند و در خیابان‌ها قدم می‌زنند؟ آیا اینقدر این کارها مهم است؟ مگر مهم‌تر از سلامتی هم چیزی وجود دارد؟

میرزاده با تأکید مجدد بر اینکه پیشگیری مهمترین راهبرد است، افزود: دولت و حکومت اقدامات لازم برای کاهش مبتلایان به کرونا را انجام می دهند اما مهم مردم هستند که با ماندن در خانه پیشگیری کنند.

هنوز داروی خاصی درباره این بیماری وجود ندارد. کشورهای دیگر هم تنها صحبت از آزمایش درباره داروهایی را مطرح می‌کنند که هنوز به قطعیت نرسیده است.

او در جمع‌بندی اظهار کرد:‌ فرمایش امروز مقام معظم رهبری فصل‌الخطابی برای همه بود. ما همه به صورت شرعی و اخلاقی ملزم هستیم در خانه‌ها مانده و به خیابان‌ها نرویم. مسئولان هم اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند و در صورت لزوم سخت‌گیری بیشتری کنند تا هر چه زودتر این ویروس منحوس از کشور بیرون رود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها