ابتلای ده‌ها نفر به کرونا در زندان‌های نیویورک

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی اختصاصی از تایید ابتلای ده‌ها نفر به کووید19 در زندان‌های فدرال شهر نیویورک آمریکا خبر داده است.

ابتلای ده‌ها نفر به کرونا در زندان‌های نیویورک
کد خبر: 395976
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۳ ۱۶:۳۵:۰۱

اعتمادآنلاین| ‌ هیات نظارت بر زندان‌های شهر نیویورک اعلام کرده است که آزمایش کرونای دست‌کم 38 نفر در زندان‌های این شهر، از جمله در زندان بدنام «جزیره ریکرز»، مثبت شده است.

«شرمن ژاکلین» سرپرست این نهاد روز شنبه در نامه‌ای به مقام‌های کیفری نوشت که افزون بر این تعداد، دست‌کم 58 نفر دیگر که مشکوک به کرونا هستند، در واحدهای بیماری‌های واگیردار و قرنطینه زندان‌ها تحت نظارت هستند.

ژاکلین با بیان اینکه این افراد در هفته‌های گذشته در صدها آسایشگاه و اماکن مشترک در زندان رفت‌وآمد و با افراد بسیاری تماس داشته‌اند، هشدار داد که آمار زندانیان مبتلا به کرونا در زندان‌های آمریکا ممکن است افزایش شدیدی داشته باشد.

او تایید کرد که در روزها گذشته هیات نظارت بر زندان‌ها دریافته که دست کم 17 نفر از کارکنان و 21 زندانی در زندان‌های شهر نیویورک به طور قطع به کرونا مبتلا شده‌اند.

آسوشیتدپرس در این گزارش اختصاصی تاکید کرد که در مصاحبه‌ها خود با زندانیان دریافت که مقام‌های شهر نیویورک تلاش کرده‌اند شمار زندانیان مبتلا به کووید19 را کم جلوه دهند.

به نوشته آسوشیتدپرس، بیش از 2 میلیون و 200 هزار نفر در آمریکا زندانی هستند که حاکی از بیشترین شمار زندانیان در میان کشورهای جهان است و نگرانی از شیوع ناگهان کرونا در زندان‌های فدرال، ایالتی، شهری و بازداشتگاه‌های محلی را افزایش می‌دهد.

تراکم جمعیتی زندانیان در زندان‌های آمریکا بالاست و مشکلات سلامتی میان آنان به ویژه در سالمندان و افراد ناتوان بسیار شایع است. این مساله به ویژه وقتی با کمبود امکانات در سراسر آمریکا برای انجام آزمایش کرونا همراه می‌شود، نگرانی‌ها را دوچندان می‌کند.

انتشار این گزارش در حالی است که «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا چندین پیش بدون اشاره به وضعیت زندان‌ها در کشور خودش، از شیوع کرونا در زندان‌های ایران ابراز نگرانی کرده بود.

پمپئو مدعی شده بود که ایران باید همه شهروندان آمریکایی زندانی شده در این کشور را فورا آزاد کند و اقدامی غیر از این را «مغایر با کرامت انسانی» دانسته بود.

وزیر امور خارجه آمریکا سپس بدون شرم از تحریم‌هایی که کشورش علیه ملت ایران وضع کرده و در بحبوحه بحران کرونا نیز بر تداوم آن‌ها تاکید می‌کند، از کشورهایی که قصد کمک به ایران برای مقابله با کرونا دارند، خواسته بود که این کمک‌ها را به آزادی شهروندان دوتابعیتی زندانی در ایران مشروط کنند.

تحریم‌های آمریکا تاثیر منفی بر تلاش ایران برای مقابله با گسترش کرونا در کشور داشته و ایران بارها از کشورهای مختلف خواسته است که پیروی از واشنگتن را کنار گذاشته و به تحریم‌ها بی‌توجه باشند.

بسیاری از مقام‌های کشورهای مختلف و شخصیت‌های بین‌المللی از جمله دبیر کل سازمان ملل و مدیر کل سازمان جهانی بهداشت از آمریکا خواسته‌اند که در دوران شیوع ویروس کرونا، تحریم‌ها علیه ملت ایران را لغو کند.

اما مقام‌های آمریکایی و در راس آن‌ها دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور در اقدامی غیرانسانی به تداوم تحریم‌های غیرقانونی علیه ملت ایران تاکید کرده‌اند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها