محل نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران نقاهتگاه ویژه کرونا می‌شود

معاون عمرانی استانداری تهران ضمن درخواست عاجزانه از شهروندان تهرانی برای در خانه ماندن و سفر نرفتن برای قطع زنجیره شیوع کرونا ویروس همچنین از مکاتبه برای اماده سازی مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران (سئول) به عنوان نقاهتگاه بهبود یافتگان کرونا خبر داد.

محل نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران نقاهتگاه ویژه کرونا می‌شود
کد خبر: 396055
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۴ ۱۷:۳۳:۲۷

اعتمادآنلاین| محمد تقی‌زاده، در تشریح استقرار تیم‌های سنجش تب سرنشینان خودروهای ورودی به شهر تهران گفت: در حال حاضر این تیم ها در خروجی‌های استان تهران مستقر هستند و تاکنون از حدود یک میلیون و 600 هزار تب سنجی که انجام شده حدود 1550 نفر مشکوک تشخیص داده شدند که یا به مراکز درمانی و یا قرنطینه هدایت شده اند و یا راهنمایی های لازم به انها داده شده است.

او افزود: در حال حاضر حجم ترافیکی که داریم به سمت خروجی های استان تهران است و در هفته دوم فروردین تصور می‌کنیم افرادی که رفته‌اند برمی گردند لذا به هلال احمر اعلام کرده‌ایم بابررسی حجم ترافیک در هفته دوم برای برگشت به استان تهران و اگر امار معناداری وجود داشت کار تب سنجی در ورودی های استان انجام شود.

او درباره احداث نقاهتگاه های استان تهران نیز گفت: مرکز جمعیتی ما در استان شهر تهران که بیشتر جمعیت در خود جا داده است انچه که تاکنون دستگاه های مختلف مثل شهرداری تهران در اختیار گذاشته اند نزدیک به 10 هزار ظرفیت است که ایجاد شده اما تاکنون استقبال جدی از نقاهتگاه ها نشده است.

او ادامه داد: افرادی که از بیمارستان ها برمی گردند ترجیح می‌دهند به منازل خود بروند لذا ما برای شرایط اضطرار اماده کردینم این فضاها را تا اگر در شرایط پیچی داشتیم بتوانیم از این نقاهتگاه ها بهره بگیریم.

وی تاکید کرد: روز گذشته مکاتبه ای با شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران (سئول) داشتم که این فضا را اماده و تحویل دهند تا براساس تصمیمی که در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان تهران با حضور معاون اول رییس جمهور گرفته شد مبنی بر اینکه برخی فضاها همچون شهرافتاب و محل نمایشگاه های تهران(سئول) برای تجهیز در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد، محقق شود.

معاون عمرانی استانداری تهران با اشاره به اینکه این محل در مرکز شهر قرار گرفته و دسترسی های راحت تر و امکانات مناسبی دارد افزود: وزارت بهداشت نیز تمایل بیشتری برای دریافت و تجهیز این محل دارد لذا با هماهنگی که با شرکت نمایشگاه های بین المللی ایران شد اقای زالی نیز با بهداری ارتش هماهنگ کرده اند و این امادگی از سوی ارتش اعلام شده که نسبت به تجهیز این محل اقدام کنند تا وزارت بهداشت استفاده لازم را انجام دهد.

تقی‌زاده با تاکید بر اینکه هنوز توصیه در خانه ماندن عملیاتی ترین راهکار قطع زنجیره شیوع کرونا ویروس است افزود: بر همین اساس از هم استانی های تهرانی عاجزانه در خواست مشارکت و در خانه ماندن داریم.

او ادامه داد: بر اساس آمارها کاهش تردد و مسافرت نسبت به زمان مشابه در سال گذشته داشته ایم، البته آمارها متفاوت است هرچند کاهش 50 درصدی را پلیس تایید کرده است اما انتظار داریم این همکاری بیشتر شود به ویژه در هفته دوم که شهروندان تهرانی از استان خارج نشوند و در خانه بمانند.

او تاکید کرد: عدم تردد و در خانه ماندن علاوه بر قطع زنجیره شیوع این بیماری کمک می کند شرایطی فراهم شود که کادر درمانی و پزشکی بتواند فرصتی برای ریکاوری و اورحال خود پیدا کند تا در موقع لزوم سرویس لازم را ارائه کند لذا بار دیگر عاجزانه تقاضا می کنم شهروندان تهرانی در این مسیر کمک و مشارکتی ملی داشته باشند؛ بی تردید فرصت برای دید و بازدید در اینده وجود دارد. این روزها باید توصیه ها را جدی بگیریم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها