کد خبر: 396101
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۵ ۰۶:۳۰:۰۰
| |

برای مقابله با کرونا:

15 ایالت آمریکا دستور خانه‌نشینی صادر کردند

با صدور فرمان ماندن در خانه برای ساکنان 15 ایالت در آمریکا برای جلوگیری از شیوع کرونا، دست کم 138 میلیون نفر از شهروندان این کشور خانه‌نشین می‌‎شود.

15 ایالت آمریکا دستور خانه‌نشینی صادر کردند
کد خبر: 396101
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۵ ۰۶:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شبکه خبری سی‌ان‌ان روز سه‌شنبه گزارش داد که 6 ایالت دیگر آمریکا از شهروندان خود خواسته‌اند که برای قطع زنجیره انتقال کووید19 در خانه بمانند؛ اکنون شمار ایالت‌های آمریکا که این فرمان را صادر کرده‌اند به 15 ایالت رسیده است.

پیشتر 9 ایالت فرمان ماندن در خانه را صادر کرده بودند و این دستور برای دیگر ایالت‌ها از سه‌شنبه و برای ایالت هاوایی از چهارشنبه اجرایی می‌شود که در این صورت شمار شهروندان آمریکایی خانه‌نشین به 138 میلیون نفر خواهد رسید.

ایالت‌های آمریکا روز دوشنبه شاهد جان باختن بیش از یکصد نفر به علت ویروس جدید کرونا بودند که شمار مرگ و میر ناشی از این ویروس را به 573 نفر رساند.

تارنمای دانشگاه جان هاپکینز تا بامداد سه‌شنبه تعداد کلی مبتلایان به کووید19 در آمریکا را 43 هزار و 963 نفر اعلام کرد که نسبت به روز گذشته رشد چشمگیری داشته است. براین اساس، در 24 ساعت گذشته بیش از 10 هزار و 600 مورد ابتلا به کرونا در سراسر آمریکا شناسایی شده است.

شیوع کرونا در ایالات متحده در چند روز اخیر به‌شدت افزایش‌یافته و دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور را مجبور به اعلام وضعیت اضطراری و جنگی کرده‌ است. تحلیلگران و رسانه‌ها بی‌تفاوتی ترامپ نسبت به بروز بیماری در کشورهای جهان طی هفته‌های نخست سال جاری میلادی را سبب بروز دورنمایی نگران‌کننده و وخیم برای شهروندان آمریکایی می‌دانند.

ویروس کرونا در تمام ایالت‌های آمریکا گسترش یافته است و کشمکش دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در سنای آمریکا هم نتوانست بودجه مورد نیاز برای مقابله با این ویروس را به تصویب برساند.

این طرح که از سوی رهبر اکثریت جمهوریخواهان در مجلس سنا ارائه شده بود، با سد دموکرات‌ها مواجه شد چرا که از نظر آنها این بودجه به اقشار آسیب پذیر آمریکا کمکی نخواهد کرد.

ویروس کرونا تاکنون به بیش از 190 کشور جهان رسیده و دست کم 350 هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است. تاکنون بیش از 15 هزار نفر در کشورهای مختلف در اثر ابتلا به کووید19 جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها