کد خبر: 396112
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۵ ۱۲:۰۱:۰۱
| |

علل افزایش آمار مبتلایان به کرونا در عراق از زبان برهم صالح

رئیس جمهوری عراق در نشستی با نمایندگان سازمان ملل و سازمان جهانی بهداشت به بررسی اقدامات انجام شده در زمینه مقابله با ویروس کرونا پرداخت و علت افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس در عراق را حضور در تجمع‌ها و بی‌توجهی به توصیه‌های پزشکی دانست.

علل افزایش آمار مبتلایان به کرونا در عراق از زبان برهم صالح
کد خبر: 396112
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۵ ۱۲:۰۱:۰۱

اعتمادآنلاین| به نقل از سایت روزنامه مصری الیوم السابع، برهم صالح، رئیس جمهوری عراق در نشستی با جعفر علاوی، وزیر بهداشت این کشور، جنین هنیس پلاسخارت، نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق و ادهم اسماعیل، نماینده سازمان جهانی بهداشت در این کشور درباره تلاش‌های انجام شده برای مبارزه با ویروس کرونا و شیوع آن گفت‌وگو کرده و به بررسی آمادگی‌های انجام شده و طرح‌های تدوین شده و نیز استفاده از تجربه‌ها و شایستگی‌های پزشکی در این زمینه پرداخت.

برهم صالح در این دیدار بر اهمیت همسو کردن تلاش‌ها برای مقابله با کرونا، افزایش هماهنگی‌ها و همکاری‌ها میان موسسه‌های مختلف دولتی و شهروندان جهت عبور از این چالش و نیز ادامه همکاری‌ها با کشورهای جهان در این زمینه تاکید کرد.

رئیس جمهوری عراق ضمن تقدیر از تلاش‌های وزارت بهداشت و کادر پزشکی این کشور در مبارزه با کرونا و راه‌های کاهش پیامدهای آن و حفظ سلامت جمعی، اظهار کرد: این بیماری چالش بزرگی را برای کل جهان ایجاد کرده و به همبستگی و همکاری همه کشورها و نهادهای بین‌المللی و مردم برای حفظ سلامت و جان کل بشریت نیاز دارد.

وی در ادامه نسبت به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در عراق به دلیل حضور و تجمع در اماکن عمومی و عدم درک خطر این بیماری و پیامدهای آن ابراز نگرانی کرد.

صالح تاکید کرد: با وجود اینکه دولت مرکزی و دولت اقلیم کردستان و نیز مسؤولان استان‌ها اقدامات استثنایی و ویژه‌ای را برای محدود کردن تعداد مبتلایان در پیش گرفتند از جمله بستن مرزها، اجرای قانون منع آمدوشد، تعطیلی مکان‌های تجمع و آگاهی‌بخشی در خصوص بهداشت فردی و نیز تعامل مثبت مراجع دینی، چهره‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای با این اقدامات اما مردم عراق به آگاهی‌های اجتماعی بیشتری در خصوص چگونگی مقابله با این ویروس و پیامدهای آن نیاز داشته و همه بدون هیچ استثنایی در مورد آن مسؤول هستند.

رئیس جمهوری عراق با استقبال از اقدامات چهره‌های سیاسی و اجتماعی برای کمک در این زمینه، از همه گروه‌های اجتماعی و سرمایه‌داران و نهادهای مربوطه خواست بیشترین همکاری و هماهنگی را با نهادهای رسمی مربوطه داشته و طرح‌های اجتماعی سازنده‌ای را در کنار نهادهای کشور برای مقابله با بحران فعلی و خروج از آن با کمترین آسیب کلید بزنند.

همچنین او همکاری نهادها جهت تهیه مواد غذایی و لوازم بهداشتی برای نیازمندان جامعه عراق و نیز نقش محوری رسانه‌ها در تبلیغ اقدامات انسانی را خواستار شد.

صالح با تاکید بر لزوم پایبندی به توصیه‌های پزشکی شامل ماندن در منزل، اجتناب از هرگونه تجمعی و نیز رعایت فاصله دو متری از دیگران، همبستگی گروه‌ها و احزاب سیاسی این کشور را برای خروج از تنش سیاسی خواستار شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها