برآورد اولیه خسارت 500 میلیارد تومانی سیل به جاده‌ها/ 9000 کیلومتر جاده و 560 ابنیه آسیب دید

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گفت: در سیلاب اخیر حدود 9000 کیلومتر جاده آسیب دید و برآورد اولیه خسارت به راه‌ها حدود 500 میلیارد تومان است.

برآورد اولیه خسارت 500 میلیارد تومانی سیل به جاده‌ها/ 9000 کیلومتر جاده و 560 ابنیه آسیب دید
کد خبر: 396141
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۵ ۱۸:۲۴:۴۹

اعتمادآنلاین| رضا اکبری در تشریح آخرین وضعیت جاده‌های استان‌های سیل‌زده خصوصاً جنوب استان کرمان و استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خوزستان و بوشهر اظهار داشت: در جنوب کرمان حدود 130 راه روستایی مسدود بود که در حال حاضر 39 راه روستایی مسدود از سیلاب باقی مانده است. همچنین محور دهکان به زهلکو که جنوب استان کرمان را به سیستان و بلوچستان متصل می‌کند، هنوز آبگرفتگی دارد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای ادامه داد: در شمال استان کرمان 94 راه روستایی مسدود به دلیل سیلاب داریم و در استان هرمزگان هم 25 راه روستایی مسدود به دلیل سیلاب باقی مانده است که در حوزه‌های بشاگرد و جاسک است و بقیه محورها باز شده است.

اکبری افزود: در ایرانشهر نیز راه روستایی حدود 200 روستا هنوز به دلیل سیلاب مسدود است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای اضافه کرد: در کل کشور حدود 350 راه روستایی مسدود به دلیل سیلاب داریم، همچنین 13 راه فرعی به دلیل سیلاب مسدود است که در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه و خوزستان و دو مورد در جنوب استان کرمان است.

اکبری بیان کرد: طول کل راه‌های آسیب‌دیده از سیل 9 هزار کیلومتر است و در این سیلاب 560 ابنیه و پل آسیب دید.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای بیان کرد: در عین حال 547 جاده مسدود از شنبه هفته جاری تاکنون بازگشایی شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که میزان خسارت وارد شده به راه‌های آسیب‌دیده احصاء شده است، گفت: در حال انجام برآوردهای نهایی هستیم، اما طبق پیش‌بینی‌های اولیه حدود 500 میلیارد تومان خسارت به راه‌ها وارد شده است.

وی بیان کرد: 900 دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری و 1300 نفر راهدار در محورهای استان‌های درگیر با سیلاب فعال هستند.

اکبری گفت: امروز تعدادی ادوات و ماشین‌آلاتی که برای جنوب استان کرمان در حوزه راهداری خریداری شده بود وارد این استان شد.

در سیلاب روزهای اخیر بسیاری از جاده‌های فرعی و روستایی در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خوزستان و بوشهر آسیب دیدند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها