عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی

جهش تولید با تغییر نگاه حاکمیت به سرمایه‌گذار تحقق امکان‌پذیر است

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شعار جهش تولید باید در عمق تصمیمات مسئولان خود را نشان داده و تمامی قوای کشور، نهادها و مسئولان قضایی، فرهنگی و امنیتی باید پا به میدان گذاشته و تصمیمات شجاعانه اتخاذ کنند.

جهش تولید با تغییر نگاه حاکمیت به سرمایه‌گذار تحقق امکان‌پذیر است
کد خبر: 396156
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۶ ۰۸:۱۶:۵۹

اعتمادآنلاین| اسدالله قره‌خانی درباره ملزومات اجرایی شدن جهش تولید در سال جاری، بیان کرد: شعاری که مقام معظم رهبری برای سال 99 برگزیدند، شعاری کلیدی و استراتژیک است. این شعار فراتر از یک لفظ است بنابراین محقق شدن این شعار مستلزم الزامات متعددی است چراکه این شعار با شعارهای قبلی متفاوت است.

وی در ادامه اظهار کرد: در وهله اول نگاه کلیه مسئولان و حاکمیت نسبت به سرمایه گذار و تولید کننده باید تغییر کند. تمام بخش ها و قوای سه گانه باید برای تحقق این شعار با یکدیگر متحد بوده و پا به میدان بگذارند. نهادها و مسئولان نباید از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی کرده و آن را بر دوش بخشی دیگر بیندازند یا در ظاهر صرفا شعار دهند.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس تصریح کرد: این شعار نباید صرفا لوگوی شبکه های تلویزیونی و یا بر سربرگ وزارت خانه‌ها ثبت شود. این شعار باید در عمق تصمیمات مسئولان خود را نشان دهد. تمامی قوای کشور، نهادها و مسئولان قضایی، فرهنگی و امنیتی باید پا به میدان گذاشته و تصمیمات شجاعانه اتخاذ کنند.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس در ادامه تاکید کرد: باید نگاه تمام مسئولان به سرمایه گذار و تولید کننده به صورت استراتژیک تغییر کند. نگاه بدنه جامعه، دستگاه های تبلیغاتی، نظارتی، قضایی و قانون گذار نسبت به سرمایه گذار تغییر کند. افراد رانت خوار، سودجو و افرادی که حقوق مردم را تضییع می کنند باید از سرمایه گذارهای پاکدست جدا شوند. از سوی دیگر برخی از قوانین سرمایه گذاری باید تغییر کند. امروز برخی از قوانین خود عاملی بازدارنده بر سر راه تولید کنندگان است. امروز اگر اختلافی بین کارگر و کارفرما در حوزه تولید ایجاد شود سرمایه گذار و کارفرما در تمام محاکم محکوم است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه درباره سایر الزامات برای تحقق جهش تولید، بیان کرد: بیمه ها، تسهیلات بانکی و مسایل منطقه ای هر یک مانعی بر سر راه تولید کنندگان است. ما امروز پنجره ای واحد ایجاد کردیم که هزار و یک خان بر سر راه تولیدکننده و سرمایه گذار ایجاد می کند. باید شجاعانه ایستاد و عوامل بازدارنده را کنار زد. ما امروز آنقدر قوانین متناقص داریم که اگر فردی بخواهد می تواند از طریق قانون بر سر راه سرمایه گذار و تولید کننده سنگ بیندازد.

وی افزود: امروز سرمایه گذار پشتیبان و حامی قوی ندارد. امروز فردی که سرمایه خود را به بازار طلا یا مسکن ببرد اطمینان بیشتری دارد چراکه وقتی سرمایه خود را به بازار تولید می‌آورد بر سر راه او سنگ انداخته و به او انگ می زنند. از سوی دیگر زمانی که تولید کننده همه این مراحل را پشت سر می گذارد نیاز به بازار فروش دارد که به تحریک تقاضا در جامعه باز می گردد اما متاسفانه غالب جامعه ما کارمند یا بازنشسته یا کشاورز هستند و تمکن مالی بالایی ندارند. از سوی دیگر دولت هم نمی تواند کمک چشمگیری با افزایش 10 الی 15 درصدی حقوق به جامعه کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه صادرات نیز کالاهای داخل از آنجا که با بهره بانکی 30 درصد تولید می شوند در مقایسه با کالاهای سایر کشورها که با بهره بانکی 2 درصد ساخته شده اند، گران تمام شده و قدرت رقابت ندارند. با پایین آمدن کیفیت نیز بازار آن ها را پس می زند.

قره خانی در پایان با تاکید بر اینکه با همکاری و اصلاح امور تحقق جهش تولید میسر است، گفت: ما امروز به جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی نیاز داریم و از سوی دیگر قوانین بازدارنده باید کنار رفته و تصمیمات شجاعانه ای اتخاذ شود. همه دستگاه‌ها باید کارنامه عملکرد داشته باشند که قابل ارزیابی باشد. اگر همه بخش ها به میدان بیایند قطعا ما موفق خواهیم شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها