کد خبر: 396158
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۶ ۰۸:۲۳:۲۰
| |

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم

سازمان ملل باید تحریم‌های آمریکا را در دوران کرونا کاهش دهد

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت:کرونا موضوعی جهانی است. مربوط به یک مرز نیست. فشاری که دارد به مردم ایران می‌آید صبر و اعتماد به نفس مردم را نشان می دهد؛ اما سازمان ملل هم وظیفه دارد این فشار را با توقف تحریم‌های امریکا کاهش دهد.

سازمان ملل باید تحریم‌های آمریکا را در دوران کرونا کاهش دهد
کد خبر: 396158
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۶ ۰۸:۲۳:۲۰

اعتمادآنلاین| ابوالفضل عموئی در ارتباط با ضرورت خانه نشینی در ایام مبارزه با ویروس کرونا اظهار کرد: ویروس کرونا و بیماری کویید 19 یک بحران جهانی است و کشور ما را همانند بسیاری دیگر دچار آسیب کرده است. در مبارزه با این بیماری مهمترین اصل بحث فاصله گذاری اجتماعی است باید فاصله‌ها را رعایت کنیم و در خانه بمانیم.

وی ادامه داد: در هر موضوعی و در هر حوزه ای روشی وجود دارد تا از خانه نیاز خود را برطرف کنیم. مثلا با وجود تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها کلاس‌ها را آنلاین می‌توان برگذار کرد. بیشتر خریدها را می‌توان از طریق اینترنت انجام داد و از این طریق حضور در محیط های جمعی و ترددها را به حداقل برسانیم. اثر این عملکرد کاهش زنجیره گرفتاران و بهبود افراد آسیب دیده خواهد بود.

این فعال سیاسی گفت: با پرهیز از تشکیل اجتماعات به کسانی که به سلامتی ما می اندیشند فرصت داده می‌شود تا با شناخت این ویروس حلقه گسترش آن را کاهش دهند و اثرات جانبی‌اش را تعدیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم سرعت انتشار بیماری زیاد و منابع مبارزه با آن محدود است. برای آنکه این منابع به صورت بهتری توزیع شوند باید این فاصله گذاری‌ها را رعایت کنیم. در این چارچوب مسئولین از مردم خواهش می کنند تا جایی که امکان دارد ارتباطشان را کاهش دهد و از فرصت تعطیلات هم برای در خانه ماندن استفاده کنند.

وی گفت: مردم می‌توانند برای کارهایشان از ابزار دیجیتال استفاده کنند. با عزیزانشان تماس تصویری بگیرند و دید و بازدید را به بعد از ریشه کن شدن کرونا موکول کنند. کسانی که کار مطالعاتی و تحصیلی می کنند نیز از طریق تکنولوژی کار خود را پیش ببرند.

این منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در ارتباط با مطالبه ایران از سازمان ملل جهت فشار بر آمریکا برای برداشتن تحریم های یکجانبه علیه ایران در شرایط فعلی نیز گفت: تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران غیر قانونی است. آمریکا به صورت غیر قانونی و یک جانبه تحریم‌ها علیه ایران را اعمال و کشورها را مجبور می کند با ایران همکاری نکنند.

وی یادآور شد: تحریم در حوزه دارو و غذا در همه قواعد بین الملل ممنوع است. حتی خود آمریکا جرات نمی کند بگوید ما دارو و غذای ایران را تحریم کردیم؛ اما برای انجام این موضوع از ابزارهای دوم خود استفاه می کند. ما برای اداره کشور ابزارهای خودمان را داریم اما رفتار آمریکا غیر قانونی و ظالمانه است و حتما در ذهن مردم ایران می ماند.

عموئی در پایان گفت: کرونا موضوعی جهانی است. مربوط به یک مرز نیست. فشاری که دارد به مردم ایران می‌آید صبر و اعتماد به نفس مردم را نشان می دهد؛ اما سازمان ملل هم وظیفه دارد این فشار را با توقف تحریم‌های امریکا کاهش دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها