ملک سلمان فردا در راس نشست مجازی رهبران گروه 20 با محوریت کرونا

طبق بیانیه ریاست عربستان بر گروه 20، ملک سلمان فردا (پنج‌شنبه) ریاست نشست مجازی فوق‌العاده رهبران گروه 20 را برعهده خواهد داشت.

ملک سلمان فردا در راس نشست مجازی رهبران گروه 20 با محوریت کرونا
کد خبر: 396166
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۶ ۰۸:۴۳:۳۲

اعتمادآنلاین| به نقل از سایت ارم نیوز، عربستان که طی سال جاری میلادی ریاست گروه 20 را برعهده دارد هفته گذشته در سایه انتقادها مبنی بر اینکه این گروه از پاسخ‌گویی به بحران جهانی کرونا بازمانده است، از رهبران گروه 20 خواست از طریق ویدیو کنفرانس به رایزنی و مذاکره در این باره بپزدازند.

این کنفرانس در راستای هماهنگی تلاش‌های جهانی برای مقابله با ویروس کرونا و کاهش تاثیر انسانی و اقتصادی آن برگزار می‌شود.

در این کنفرانس رهبران کشورهای گروه 20 شامل اسپانیا، اردن، سنگاپور، سوئیس و نیز سازمان‌هایی بین‌المللی نظیر سازمان جهانی بهداشت، صندوق بین‌المللی پول، سازمان ملل، سازمان غذا و کشاورزی، سازمان ثبات پولی، سازمان جهانی کار، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، سازمان جهانی تجارت شرکت خواهند داشت.

همچنین سازمان‌های منطقه‌ای ویتنام به عنوان رئیس اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ سه آن) و آفریقای جنوبی به عنوان رئیس کنونی اتحادیه آفریقا، امارات به عنوان رئیس کنونی شورای همکاری خلیج فارس و روآندا به عنوان رئیس مشارکت جدید برای توسعه آفریقا در آن حضور خواهند داشت.

در این راستا آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از رهبران گروه 20 خواست تحریم‌هایی که مانع تلاش‌ها در جهت مقابله با کرونا می‌شوند را بردارند.

دبیرکل سازمان ملل بر لزوم لغو تحریم‌هایی که مانعی بر امدادرسانی غذایی، تجهیزات پزشکی و کالاهای اساسی هستند، تاکید کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها