معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری

زنجیره ساخت دستگاه‌های تولید انواع ماسک در کشور تکمیل شد

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: زنجیره ساخت دستگاه‏‌های تولید ماسک در انواع مختلف در داخل کشور به همت شرکت‏‌های دانش ‏بنیان تکمیل شد.

زنجیره ساخت دستگاه‌های تولید انواع ماسک در کشور تکمیل شد
کد خبر: 396230
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۶ ۱۴:۳۴:۴۰

اعتمادآنلاین| ساخت دستگاه‏ های تولید فیلترهای نانویی چند سالی بود در کشور به تولید انبوه رسیده بود و اکنون «سورنا ستاری» در این زمینه اظهار داشت: «روزانه 400 هزار فیلتر نانویی برای ماسک‏‌های بیمارستانی N95 تولید می‏ کنیم.» از قرار معلوم، این تعداد فیلتر نانونی توسط یک شرکت ایرانی به نام «شرکت فناوران نانو مقیاس» انجام شده است و قابل توجه آن که، به زودی این ظرفیت چند برابر می شود.

وی افزود: ایران جز معدود تولیدکنندگان دستگاه‏‌های تولید اینگونه فیلترها است و دلیل آن این فناوری و دانش بالای نانوتکنولوژی در ایران است، در این روزهایی که کشور همچون سایر کشورها، نیاز مبرم و حیاتی به ماسک های پزشکی و نانویی دارد.


رییس بنیاد ملی نخبگان خبر مهم دیگری را اعلام کرده است: در این مدت کم تنها در عرض زمانی حدود 10 روز، ساخت نخستین دستگاه‏ های تولید ماسک در انواع مختلف توسط 2 شرکت دانش‏ بنیان داخلی نیز به پایان رسید و این شرکت‏ها در حال تولید انبوه دستگاه‏های تولید ماسک در داخل کشور هستند.

وی ادامه داد: این دو شرکت ایرانی، «بهیارصنعت سپاهان» و «رادیس صنعت ارتاویل» نام دارند،خط تولید شرکت دانش بنیان رادیس صنعت هوشمان ارتاویل در آخرین روز تابستان سال 98 همزمان با هفته دولت و با حضور معاونت علمی فناوری رییس جمهوری، به بهره برداری رسیده است.نکته مهم این است که این دو شرکت، آمادگی صادرات این دستگاه‏ ها را به خارج از کشور پس از تامین نیاز داخلی دارند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری طی چند سال گذشته، بر موضوع شکل گیری اکوسیستم اقتصاد دانش بنیان در کشور تاکید فراوان کرده و برای تحقق آن، تلاش های بسیاری کرده است.اینک در شرایط ویژه کشور، این اکوسیستم که در حال تکمیل شدن است، نقشی تاثیرگذار به دست آورده است.

سورنا ستاری در این زمینه، بیان کرد: وقتی اکوسیستم شرکت‏های خصوصی توانمند دانش ‏بنیان در داخل کشور وجود داشته باشد، این شرکتها در مدت زمان کوتاهی می‏توانند مشکلات کشور را در هر زمینه‏ای مرتفع کنند و با این اتفاق به هر میزان لازم داشته باشیم می‏ توانیم دستگاه‏ها و مواد اولیه تولید ماسک را تولید کنیم.

وی افزود: اگرچه برای تولید و نصب این دستگاه‏ها مدت زمانی طول خواهد کشید اما به زودی مشکلات کشور در زمینه تامین ماسک به پایان خواهد رسید.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها