کد خبر: 396279
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۷ ۰۹:۱۰:۲۸
| |

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی

جهش تولید با بالا رفتن قدرت مردم محقق می‌شود

یک مقام مسئول کارگری معتقد است اگر قدرت خرید مردم و کارگران بالا برود تولید کارخانه‌ها به مصرف جامعه 80 میلیونی می‌رسد و جهش تولید محقق می‌شود.

جهش تولید با بالا رفتن قدرت مردم محقق می‌شود
کد خبر: 396279
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۷ ۰۹:۱۰:۲۸

اعتمادآنلاین| فتح‌الله بیات در ارزیابی عوامل موثر در تحقق شعار امسال گفت: مقام معظم رهبری هر سال یک عنوان را برای نامگذاری آن سال انتخاب می‌کند و امسال هم جهش تولید را مطرح کردند تا برنامه‌ریزی‌ها در کشور به این سمت پیش برود.

وی جهش تولید را مستلزم پیش‌بینی زیرساخت‌ها و امکانات لازم دانست و گفت: معتقدم زیرساخت‌های تولید در کشور باید تقویت و برخی قوانین و مقررات اصلاح و بازنگری شود. شاید در شرایط تحریم نتوانیم نفت بفروشیم یا گردشگری ما دچار آسیب شود ولی تولید تحت هر شرایطی به مصرف داخل می‌رسد.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با اشاره به مشکلات بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی گفت: در شرایطی که زیربناهای اقتصاد مشکل دارند و ثبات اقتصادی نداریم، طبیعی است که تولیدکنندگان هم از شرایط اقتصادی تاثیر بپذیرند و با مشکل کمبود نقدینگی و عدم فروش روبه‌رو شوند.

بیات تصریح کرد: در حال حاضر نوسان دلار و ارز بسیاری از بازارهای داخلی را تحت تاثیر قرار داده است. متاسفانه بخش اعظمی از شرکت‌های خارجی هم تحت تاثیر تحریم‌ها حاضر به همکاری با ما نیستند و یا به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند از طرفی کرونا گردشگری و بسیاری از کسب و کارهای ما را تعطیل کرده است. بنابراین اگر می‌خواهیم شعار امسال تحقق پیدا کند باید یک عزم جدی را از سوی مردم و مسئولان شاهد باشیم. در یک کلام هوای هم را داشته باشیم تا هم به سلامت عبور کنیم و هم تولید را افزایش دهیم.

این مقام مسئول کارگری در عین حال افزایش صادرات را در جهش تولید را موثر خواند و گفت: وقتی تولید باکیفیت و رقابت‌پذیر با بازارهای جهانی عرضه کنیم صادرات کشور هم توسعه می‌یابد و به موازات افزایش صادرات جهش تولید اتفاق می‌افتد.

وی در پایان افزایش قدرت خرید مردم به ویژه کارگران را در تحقق شعار امسال موثر دانست و گفت: مقام معظم رهبری از بازار 80 میلیونی یاد کردند یعنی تولید کارخانه‌ها و بنگاه‌ها به مصرف داخل برسد تا از این طریق هم چرخ کارخانه‌ها به گردش درآید هم نیاز مصرفی خود را بدون وابستگی به خارج از داخل تامین کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها