لغو المپیک به سود حسن یزدانی و علیرضا کریمی

با توجه به آسیب دیدگی شدید چندی پیش حسن یزدانی و علیرضا کریمی، لغو برگزاری المپیک در تابستان 2020، فرصت مناسبی را برای بازگشت این 2 کشتی‌گیر به روزهای اوج فراهم خواهد کرد.

لغو المپیک به سود حسن یزدانی و علیرضا کریمی
کد خبر: 396364
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ ۰۸:۴۶:۰۸

اعتمادآنلاین| سرانجام کمیته بین المللی المپیک با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان و درخواست بسیاری از کشورها اعلام کرد رقابت‌های المپیک 2020 توکیو با تاخیر یک ساله تابستان سال 2021 برگزار خواهد شد. با توجه به لغو بسیاری از رقابت‌های بین المللی در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله مسابقات کسب سهمیه در قاره‌های مختلف، این تصمیم IOC با استقبال فدراسیون‌های جهانی مواجه شد.

همان‌طور که سرمربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران نیز این اتفاق را به سود کشتی ایران دانستند، تعویق المپیک توکیو به سود دو چهره شاخص تیم ملی کشتی آزاد ایران بود.

حسن یزدانی و علیرضا کریمی آذر ماه سال گذشته و در جریان برگزاری رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان در بجنورد دچار آسیب دیدگی شدید شدند؛ اتفاقی که باعث دوری چند ماهه این دو کشتی گیر از میادین شد و چگونگی حضور یزدانی و کریمی در المپیک 2020 توکیو را با اما و اگرهای زیادی روبرو کرد.

هرچند یزدانی و کریمی پس انجام اقدامات پزشکی لازم به مرور تمرینات خود را از سر گرفتند اما فرصت محدود چند ماهه تا المپیک تابستانی 2020 باعث نگرانی‌های زیادی را درباره رسیدن این دو کشتی گیر به شرایط ایده آل و مصاف با بهترین‌های جهان به وجود آورده بود اما با تعویق یک ساله رقابت‌های المپیک، حالا این دو کشتی‌گیر فرصت کافی برای بازگشت به میادین و رسیدن به روزهای اوج را خواهند داشت.

در این میان شاید بتوان حضور یزدانی را در المپیک تا حد زیادی قطعی دانست اما علیرضا کریمی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی در وزن 97 کیلوگرم رقبای بسیار جدی همچون محمدحسین محمدیان و مجتبی گلیج را پیش رو دارد.

حسن یزدانی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک نیز در المپیک توکیو رقیب سرسختی همچون دیوید تیلور دارنده مدال طلای جهان از آمریکا را پیش رو دارد، یزدانی دو مرتبه در جام جهانی کرمانشاه و رقابت‌های جهانی 2018 مغلوب این کشتی‌گیر آمریکایی شده و حالا با انگیزه‌ای دو چندان سعی در جبران این دو شکست دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها