کد خبر: 396426
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ ۱۲:۴۶:۲۰
| |

نیویورک‌تایمز؛ مرگ و میر ناشی از کرونا در انتظار کمپ‌های پناهجویان

به نوشته یک روزنامه آمریکایی، رسیدن ویروس کرونا به کمپ‌های پناهجویان در نقاط مختلف که از امکانات اولیه بهداشتی نیز محروم هستند، می‌تواند فاجعه بار باشد.

نیویورک‌تایمز؛ مرگ و میر ناشی از کرونا در انتظار کمپ‌های پناهجویان
کد خبر: 396426
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ ۱۲:۴۶:۲۰

اعتمادآنلاین| رسیدن بیماری «کووید-19» به کمپ‌های پناهجویان در نقاط مختلف که از حداقل امکانات بهداشتی نیز محروم هستند، می‌تواند به فاجعه انسانی منجر شود.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، از یک سو گفته می‌شود در نواحی تحت کنترل معارضان در سوریه، شماری از افراد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده‌اند و امکانات کافی برای مداوای بیماران مبتلا به این بیماری وجود ندارد و از سوی دیگر، در کمپ‌های پناهجویان در بنگلادش، تراکم جمعیت به قدری بالا است که امکان فاصله‌گیری مناسب برای ممانعت از ابتلا به ویروس کرونا وجود ندارد.

در شرایطی که کشورهای ثروتمند جهان نظیر آمریکا و ایتالیا برای مقابله با ویروس کرونا در حال تقلا هستند، متخصصان بین‌المللی بهداشت و سلامت نگران بلایی هستند که این بیماری می‌تواند بر سر ده‌ها میلیون پناهجو در نقاط مختلف جهان بیاورد.

کمپ‌های پناهجویان در نقاط مختلف آفریقا، خاورمیانه و آسیا مملو از افراد آسیب‌پذیری است که از دسترسی به ساده‌ترین وسایل بهداشتی نظیر آب و صابون محروم هستند و ویروس کرونا می‌تواند بسرعت در میان آن‌ها منتشر شده و مرگ و میر فاجعه‌باری را ناشی شود.

«آدام کوتس» محقق بهداشت عمومی در دانشگاه کمبریج در این باره گفت: «فکر می‌کنیم [شیوع کرونا] در آمریکا و اروپا مسئله بزرگی است، اما هنوز ندیده‌ایم که این بیماری می‌تواند جمعیت پناهجویان چه کند. [در این کمپ‌ها] مردم حتی نمی‌تواند کودکان خود را بشویند چه برسد به شستن دست‌ها».

در حال حاضر بسیاری از درمانگاه‌های این کمپ‌ها در حال مبارزه با بیماری‌هایی نظیر وبا هستند و ظرفیت پاسخ در برابر شیوع کرونا را نخواهند داشت. برای مثال یکی از کمپ‌های پناهجویان سوری در یونان که برای اسکان 3000 نفر ساخته شده است، در حال حاضر 20 هزار نفر را در خود جای داده است.

تا کنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از 530 هزار نفر رسیده است و بیش از 24 هزار نفر نیز در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها