مدیر موسسه بهداشت جهانی هاروارد:

آمریکا به سمت فاجعه جهنمی حرکت می‌کند

مدیر موسسه بهداشت جهانی هاروارد با اشاره به اینکه ویروس کرونا آمریکا را هدف قرار داده خاطر نشان کرد فقر تدارکات و فضای کم بیمارستانی به همراه ضعف دولت فدرال در آزمایش گیری باعث شده تا این کشور به سمت فاجعه "جهنمی" حرکت کند.

آمریکا به سمت فاجعه جهنمی حرکت می‌کند
کد خبر: 396458
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ ۱۴:۵۳:۳۷

اعتمادآنلاین| دکتر «اشیا جها» مدیر «موسسه بهداشت جهانی هاروارد» گفت: «ما دو ماه را هدر دادیم، دو ماه زمان زیادی برای مقابله با یک اپیدمی است. زمان در کنار ما نیست.»

به گزارش «بوستون هرالد» دکتر اشیا جها افزود که مقامات از شیوع این ویروس در ماه ژانویه آگاه بودند و امکان پذیر بود تا از این زمان برای ذخیره تجهیزات، آماده شدن برای آزمایش گیری و افزایش ظرفیت تخت ها در بیمارستان های سرتاسر کشور استفاده کرد.

شیوع ویروس کرونا در آمریکا شتاب زیادی به خود گرفته و این کشور هم اکنون با 85 هزار مبتلا بیشترین تعداد مبتلایان را در جهان دارد. بعد از آمریکا، چین و ایتالیا بیشترین شمار مبتلایان را دارند.

دکتر جها همچنین نسبت به وجود شکاف هایی در نظام بهداشتی آمریکا ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت آمریکایی ها با عواقب ویروس کرونا حداقل 12 الی 18 ماه زندگی خواهند کرد تا زمانی که یک واکسن ساخته شود.

مدیر موسسه بهداشت جهانی هاروارد مهمترین شکاف های موجود را کمبود تخت های بیمارستانی، ضف مراقبت های پزشکی در مناطق روستایی، کمبود تجهیزات آزمایش گیری و دستگاه های تنفسی عنوان کرد.

او خاطر نشان کرد ظرفیت آزمایش گیری باید به دو الی سه برابر ظرفیت کنونی افزایش یابد و نیروهای کار بهداشتی بیشتری برای آزمایش گیری نیاز است.

دکتر اشیا جها درباره اقدامات کاخ سفید برای مقابله با ویروس کرونا گفت: « کار دولت فدرال برای ایجاد ساختار آزمایش گیری بسیار بد بود.»

وی همچنین گفت که بحران شیوع بیماری ویروس کرونا شاید تا یک سال ادامه داشته باشد.

جها در یک پرسش و پاسخ زنده در فیسبوک گفت: «همه گیری این بیماری در دو هفته، چهار هفته یا شش هفته به پایان نمی رسد.» اگر بخت یارمان باشد، ممکن است ناچار باشیم با این ویروس در یک شکل دیگرش تا 12 و حتی 18 ماه زندگی کنیم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها