کرونا در یک هفته 3 میلیون آمریکایی را بیکار کرد

طبق اعلام وزارت کار آمریکا، در این هفته در پی شیوع ویروس کرونا، 3 میلیون نفر از شهروندان آمریکایی بیکار شدند و فرم بیکاری پر کرده‌اند.

کرونا در یک هفته 3 میلیون آمریکایی را بیکار کرد
کد خبر: 396459
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ ۱۴:۵۶:۱۷

اعتمادآنلاین| با بحران بیماری کرونا در کشور آمریکا، شمار بیکاران این کشور افزایش داشته است؛ تنها در هفته گذشته 3 میلیون نفر از شهروندان جویای کار در آمریکا فرم بیکاری پر کردند.

پایگاه خبری "یورونیوز" نوشت، در روزهای اخیر مردم در سراسر آمریکا برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، دورکاری می‌کنند و همین موضوع سبب توقف بسیاری از فعالیت‌های عادی و حذف بسیاری از شغل‌ها شده است؛ بسیاری از شرکت‌ها نیز مجبور به تعطیلی یا اخراج کارکنان خود شده‌اند.

طبق اعلام وزارت کار آمریکا، تنها در هفته گذشته و قبل از شروع قرنطینه، 282 هزار نفر متقاضی کار نزد ادارات مربوطه ثبت نام کرده‌اند؛ این آمار در پایان این هفته به 3 میلیون نفر رسیده است.

"دایان سونک" اقتصاددان ارشد شرکت حسابداری "گرانت تورنتون" آمریکا به شبکه ان‌بی‌سی گفت: «شرکت‌ها نمی‌توانند برای این گونه توقف ناگهانی چرخش پول برنامه‌ریزی کنند.»

"گاوین نیوسام" فرماندار ایالت کالیفرنیا روز چهارشنبه گفته بود تنها در این ایالت روزانه بیش از 100 هزار مورد بیکاری ثبت می‌شود؛ نیوسام گفت: «موارد ثبت نام بیکاری ما تنها از 13 مارس تاکنون از مرز یک میلیون نفر گذشته است.»

تاکنون بیشترین آمار بیکاری ثبت شده در تاریخ آمریکا مربوط به اکتبر 1982 بوده است؛ در آن زمان 695 هزار نفر برای دریافت حقوق بیکاری ثبت نام کردند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها