کد خبر: 396464
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ ۱۵:۱۷:۰۵
| |

شناسایی140 مورد جدید مبتلا به کرونا در دماوند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند با اشاره به مراجعه بالغ بر 700 مورد مشکوک به کرونا در به بیمارستان و مراکز درمانی دماوند گفت: 140 مورد مثبت کرونا در شهرستان دماوند شناسایی شدند.

شناسایی140 مورد جدید مبتلا به کرونا در دماوند
کد خبر: 396464
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ ۱۵:۱۷:۰۵

اعتمادآنلاین| سعید خیرخواه امروز در نشست ستاد مبارزه با کرونا شهرستان دماوند اظهار داشت: علی‌رغم تدابیر اندیشیده شده، متأسفانه هر روز شاهد افزایش موارد ابتلا در کشور و به تبع آن در شهرستان دماوند هستیم که تاکنون بالغ بر 700 مورد مشکوک در شهرستان دماوند به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه کردند.

وی ادامه داد: از این تعداد 140 مورد بستری و اغلب درمان و ترخیص شدند اما متأسفانه در مجموع 15 مورد مثبت قطعی فوتی ناشی از کرونا در شهرستان دماوند داشتیم که در حال حاضر نیز 18 نفر در بیمارستان تحت درمان هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند همچنین افزود: تاکنون با 80 هزار نفر در شهرستان دماوند به صورت تلفنی تماس حاصل شد و مشاوره‌های لازم در خصوص بیماری کرونا ارائه شد و در مواقعی نیز با حضور پزشک، پرستار و آمبولانس در منزل، مراقبت‌ها و مشاوره‌های لازم صورت گرفته است.

خیرخواه خاطرنشان کرد: سالنی به منظور قرنطینه در دماوند درنظر گرفته شده که باید تجهیزات لازم در آن هرچه زودتر فراهم شود، افرادی که در بیمارستان درمان می‌شوند باید در منزل به خودمراقبتی بپردازند که درصورت تجهیز این سالن، بحث قرنطینه صورت می‌گیرد.

8 سایت غربالگری در بخش مرکزی ری تجهیز می‌شود

فاطمه فکوریان امروز در جلسه هماهنگی روستاهای تابعه بخش مرکزی شهرستان ری برای مقابله با شیوع کرونا با تأکید بر لزوم ثبت اطلاعات خانوارهای شهرستان ری در سامانه سیب وزارت بهداشت اظهار داشت: فرآیند پیشگیری از ابتلا و مقابله با ویروس کرونا در بخش مرکزی با مساعدت دهیاران تابعه و همکاری مؤثر با سپاه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در راستای گردآوری اطلاعات خانوار و ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت و درمان با اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری به عنوان متولی اصلی نسبت به آموزش نیروها در اقدامات پیشگیرانه از بیماری کرونا، اقدامات حرفه‌ای و تخصصی را در دستور کار دارد.

بخشدار مرکزی ری همچنین افزود: 8 سایت غربالگری در سطح روستاهای تابعه بخش مرکزی شهرستان ری برای مقابله با کرونا ایجاد و تجهیز می‌شود که تأمین نیروی انسانی داوطلب جهت ارتباط با خانوارها از سوی سپاه ناحیه ری تأمین می‌شود.

فکوریان تصریح کرد: ایجاد سایت غربالگری در بخش مرکزی ری با همکاری و پشتیبانی تمامی دهیاری‌های تابعه در تأمین بیش از 50 دستگاه رایانه به همراه اینترنت، تأمین بیش از 60 دستگاه تلفن همراه با سیم کارت اعتباری اجرایی می‌شود.

وی با تأکید به حفظ همدلی و وحدت و تأثیر آن در مقابله با کرونا گفت: مقابله با این ویروس منحوس سبب هم‌افزایی بیشتر بخشداری مرکزی، دهیاری‌های تابعه، سپاه و شبکه بهداشت و درمان شهرستان شده که امیدوارم این همکاری‌ها پس از پیروزی در شکست این بیماری ادامه داشته باشد.

بخشدار مرکزی ری در پایان خاطرنشان کرد: فضا و امکانات موردنیاز برای جذب اهالی روستاها در بخش مرکزی در سامانه 4030 از سوی دهیاری‌ها تأمین شده و افراد با برقراری تماس با خانواده‌ها، علائم آنان را در برابر بیماری کووید 19 و پیگیری امور درمانی موردنیاز در موارد مشکوک به کرونا مورد بررسی قرار می‌دهند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها