دیاباته:

کرونا را شوخی نگیرید/ تمایلی به آمدن به استقلال نداشتم/ پرسپولیسی‌ها هم من را دوست دارند

ستاره این فصل استقلال در خط حمله در بازگشت به فرانسه مدعی شد در ایران با اتفاقاتی روبرو شده که تاکنون آن‌ها را تجربه نکرده است.

کرونا را شوخی نگیرید/ تمایلی به آمدن به استقلال نداشتم/ پرسپولیسی‌ها هم من را دوست دارند
کد خبر: 396578
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۹ ۱۳:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| به جرات می‌توان گفت بهترین خرید خارجی این فصل فوتبال ایران و استقلال شیخ دیاباته مهاجم تنومند اهل مالی است که آندره آ استراماچونی او را به ارث برای آبی‌ها از دوران کاری کوتاه خود گذاشت و رفت. شیخ که روز‌های پرفراز و نشیبی را در این فصل تجربه کرد چند روز قبل بعد از بهبودی کامل مصدومیت تهران را به مقصد فرانسه ترک کرد و به محض ورود به پاریس گفتگویی با فرانس فوتبال داشت، جایی که حرف‌های خواندنی او از علاقه اش به ایران پرده برمی دارد.

کرونا چهره ترسناکی به شهر تهران داد

من الان در فوتبال ایران هستم و اینجا فعالیت خود را پیش می‌برم. در حال حاضر کرونا باعث لغو خیلی از رویداد‌های ورزشی شده و همه‌چیز تعطیل شده است. خوشبختاته در سلامتی هستم و مشکلی نیست. ایران جزو کشور‌هایی است که خیلی تحت تاثیر کرونا بوده است. شهر خلوت است و رستوران‌ها بسته هستند و کمی شرایط ترسناک شده است. من تا جایی که بشود فقط ترجیح می‌دهم در خانه بمانم و بیرون نروم، ولی خب برای دویدن مجبور به تنهایی برای مدتی از خانه خارج شوم.

مردم ایران اول کرونا را جدی نگرفتند اما...

یک عده هستند که شرایط را جدی می‌گیرند و عده‌ای هم خیلی جدی نمی‌گیرند. وقتی آمار کشته‌های کرونا بالا رفت فکر می‌کنم تازه مردم در حال جدی‌تر گرفتن شرایط برای عبور ایران از بحران هستند. مردم کم کم در حال نگران شدن هستند. فعلا فقط باید صبور بود. چاره‌ای جز مراقبت از خود و نزدیکانمان نداریم.

تمایلی به آمدن به استقلال نداشتم

این آندره‌آ استراماچونی سرمربی سابق استقلال بود که من را به اینجا آورد. اول اصلا تمایلی به آمدن نداشتم، ولی خب استقلال تیم بزرگی است و در لیگ قهرمانان آسیا بازی می‌کند و به خودم گفتم چرا که نه؟

دنبال مهمانی و کلوپ شبانه نیستم

من اتفاقا فردی نیستم که دنبال مهمانی و کلوپ شبانه باشم و به این خاطر به ایران نروم اتفاقا دوست دارم در خانه باشم. اول که تمایل نداشتم، چون نمی‌دانستم در ایران زندگی چگونه است و استراماچونی هم را قانع کرد.

به طرفدارانم در ایران گفتم با کرونا شوخی نکنید

به هیچ وجه از آمدن به استقلال پشیمان نیستم. اینجا همه چیز خوب است و دنبال گلزنی هستم و هواداران ارتباط خوبی با من دارند. مدام در خیابان می‌خواهند با من عکس بیندازند حتی وقتی کرونا آمده بود و من به آن‌ها نیز گفتم با کرونا شوخی نکنید!

ایرانی‌ها برای رسیدن به اروپا مشکل دارند

در ایران نیمی طرفدار استقلال و نیمی طرفدار پرسپولیس هستند. من اینجا دوستان خیلی زیادی پیدا کردم و شرایط برای من خوب است. واقعا از سطح لیگ برتر ایران شگفت‌زده شدم. بعضی از بازیکنان بسیار بسیار خوب هستند و از آن‌ها می‌پرسم چرا به اروپا نمی‌روید و آن‌ها می‌گویند مشکلاتی در این زمینه دارند. مردم علاقه وافری به فوتبال دارند و با توجه به اینکه کلوپ شبانه و چنین چیز‌هایی نیست، آن‌ها بیشتر به ورزشگاه می‌آیند.

شادی گل من در ایران جاودانه شده است

خیلی خوشحالم با گلزنی توانستم خودم را نشان دهم. اینجا هواداران مدام اسم من را در ورزشگاه به زبان می‌آورند و من شادی گلی دارم که هر وقت آن را انجام می‌دهم همه هواداران یک صدا فریاد می‌زنند و این فوق‌العاده است، چون شادی گلم به نمادی جاودانه برای استقلالی‌ها تبدیل شد.

پرسپولیسی‌ها هم من را دوست دارند

حتی خیلی از هواداران پرسپولیس نیز من را دوست دارند و آن‌ها تعجب می‌کنند که با آن‌ها صحبت می‌کنم، ولی فوتبال بدون مردم هیچ اهمیتی ندارد. من تنهایی نمی‌توانم بازی کنم.

منبع: تابناک

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها