علی ربیعی:

اتخاذ تمهیدات قانونی برای افراد مبتلا به کرونا که از قرنطینه کردن خود تبعیت نکنند/ طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا 20 فروردین ماه ادامه خواهد داشت

سخنگوی دولت گفت: مبتلایان به کرونا که از پروتکل‌ها و توصیه‌ها برای قرنطینه کردن خود تبعیت نکنند، کمیته اجتماعی و امنیتی تمهیدات حقوقی و قضایی برای وادار کردن این افراد اتخاذ خواهد کرد تا آن‌ها به اجبار تن دهند و به عنوان حامل ویروس در جامعه نباشند.

اتخاذ تمهیدات قانونی برای افراد مبتلا به کرونا که از قرنطینه کردن خود تبعیت نکنند/ طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا 20 فروردین ماه ادامه خواهد داشت
کد خبر: 396591
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۹ ۱۵:۳۲:۵۰

اعتمادآنلاین| علی ربیعی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، گفت: بحث اول در جلسه امروز چگونگی اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی بررسی شد. با گزارش‌هایی که داده شد این طرح تا 20 فروردین ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: تمام محدودیت‌هایی که اعلام شده تا 20 فروردین ادامه خواهد یافت.

ربیعی در مورد جداسازی افراد مبتلا از جامعه اظهار داشت: در گزارش‌هایی که به جلسه داده شده افرادی که مبتلا به کرونا هستند دو تصمیم برایشان گرفته شده است. تصمیم اول این بود که از پروتکل‌ها و توصیه‌ها برای قرنطینه کردن خود تبعیت نکنند، کمیته اجتماعی و امنیتی تمهیدات حقوقی و قضایی برای وادار کردن این افراد را تصمیم گیری خواهد کرد تا آن‌ها به اجبار تن دهند و به عنوان حامل ویروس در جامعه نباشند.

سخنگوی دولت در مورد تصمیم دیگر برای افراد مبتلا به کرونا تاکید کرد: تصمیم دیگر برای حمایت از شهروندانی بود که امکان نگهداری از بیماران ندارند. بسیاری از خانه‌ها کوچک است و اتاق زیادی ندارند و فردی در این خانواده اگر مبتلا شود تمام آنها دچار رنج می‌شوند.

وی در این باره افزود: دولت در جهت حمایت از این خانوارها امکانات برای بستری شدن در نقاتگاه‌ها را فراهم می‌کند. این خانواده‌ها با مراجعه می‌توانند مبتلایان را بستری کنند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها