کد خبر: 396673
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۰ ۱۲:۴۵:۵۱
| |

عطوان: ترامپ در پی خروج از تنگنای کرونا از طریق عراق است

عبدالباری عطوان تحلیلگر مسایل منطقه در مطلبی نوشت؛ دولت ترامپ که با شیوع ویروس کرونا در تنگنای درمانی و اقتصادی قرار گفته است، سعی دارد تا با حمله به پایگاه های مقاومت در عراق موضوع را عوض کرده و نگاه ها را از وضعیت داخلی آمریکا منحرف کند.

عطوان: ترامپ در پی خروج از تنگنای کرونا از طریق عراق است
کد خبر: 396673
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۰ ۱۲:۴۵:۵۱

اعتمادآنلاین| وی در این مطلب خود که روز یکشنبه در روزنامه رای الیوم منتشر شد، نوشت: روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی از طرح آمریکا برای عملیات خونریزی قریب الوقوع علیه پایگاه های الحشد الشعبی در عراق خبر داد و نوشت :وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به فرماندهان ارشد نظامی خود دستور داده تا جزئیات طرحی را برای اعزام هزاران سرباز آمریکایی بهمراه تجهیزات نظامی سنگین به پایگاه این کشور در عراق و منطقه را مشخص کنند.

عطوان می نویسد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا و فرماندهان پنتاگون را مسئول انتقام گیری در پی کشته شدن دو نظامی آمریکایی و انگلیسی و زخمی شدن دهها نفر از آنها در پایگاه التاجی در شمال بغداد در دو هفته پیش توسط گروه های ناشناس، کرده است، اکنون در بدترین شرایط به دلیل رکود اقتصادی آمریکا و ضعف نظام درمانی این کشور در برابر ویروس کرونا قرار گرفته بطوری که آمریکا اکنون از چین و ایتالیا با ابتلای بیش از 83 هزار نفر به این ویروس، پیشی گرفته و در نتیجه به دنبال راه خروجی از این تنگنا با جنگ نیابتی در خاک عراق است.

به نوشته عطوان آمریکا به شکل خفت باری در عراق شکست خورده است؛ درحالی که بیش از 6 تریلیون دلار در این جنگ هزینه کرده و 3هزار و 500 نظامی آمریکایی کشته و 33 هزار نفر زخمی شده اند اما نمی تواند این شکست را هضم کند بخصوص در سایه صعود اژدهای چینی و کنار زدن آن از عرش قدرت اول جهانی در آینده نزدیک .

کرونا ترامپ را شکست داد و ضعف دولت آن و زیرساخت های درمانی و اقتصادی آن را افشا کرد و اکنون تلاش های نافرجامی همانند رشوه دادن به پزشکان و پرستاران بدون مرز برای مهاجرت به آمریکا و اعطای اقامت و تابعیت به آنها را در پیش گرفته و پیش از آن نیز قصد داشت که آمپول ویروس کرونا را از شرکت آلمانی سرقت کند. بنابراین می بینیم که ترامپ همانند پلنگ زخمی از درد به همه طرف حمله می کند.

عطوان تاکید کرد که مقاومتی که دولت جرج بوش پسر را در عراق شکست داده و باراک اوباما را مجبور به عقب نشینی کرد، ترامپ را نیز شکست داده و رویای او را برای دور دوم ریاست جمهوری ناکام می گذارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها