نماینده سابق پارلمان سوریه:

تماس بن زاید و اسد می‌تواند مقدمه بازگشت به روابط همسان عربی- عربی باشد/ ملت سوریه تعیین‌کننده بازگشت دمشق به اتحادیه عرب است

نماینده سابق پارلمان سوریه تاکید کرد که اظهارت ولیعهد امارات بدان مفهوم است که امارات از دولت سوریه در امور مختلف حمایت خواهد کرد اما تصمیمم بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تصمیمی است که دولت و ملت سوریه متناسب با فراهم شدن شرایط اتخاذ خواهند کرد.

تماس بن زاید و اسد می‌تواند مقدمه بازگشت به روابط همسان عربی- عربی باشد/ ملت سوریه تعیین‌کننده بازگشت دمشق به اتحادیه عرب است
کد خبر: 396723
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۱ ۰۹:۲۴:۳۲

اعتمادآنلاین| «میساء صالح»، استاد دانشگاه و نماینده سابق پارلمان سوریه در تشریح ابعاد گفت‌وگوی تلفنی «محمد بن زاید»، ولیعهد امارات و «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه گفت: این نخستین تماس تلفنی از سوی سران کشورهای حوزه خلیج فارس پس از بحران سوریه از سال 2011 بوده و با هدف بررسی پیامدهای شیوع ویروس کرونا صورت گرفت.

صالح افزود: طبیعتا بن زیاد در این گفت‌و‌گو بر حمایت امارات از ملت برادر سوریه در سایه این شرایط حساس و استثنائی تاکید کرد.

وی ادامه داد: همان طور که می‌دانید، امارات نخستین کشور حاشیه خلیج‌فارس است که سفارت خود را در دمشق پس از هفت سال بازگشائی کرد.

صالح تاکید کرد که طبیعتا شرایط استثنائی مرتبط با ویروس کرونا مستلزم اتخاذ اقدامات بی سابقه است، چنانکه وزیر خارجه امارات نیز بر این موضوع تاکید کرد و گفت که جنبه انسانی بر هر چیزی اولویت دارد و نقش کشورهای عربی در این راستا باید تقویت شود.

وی گفت: این موضع بیانگر توجه امارات به سوریه است . چنانچه شخص وزیر این اقدام را فراتر از معادلات و تسویه حساب‌های سیاسی برشمرد.

نماینده سابق پارلمان سوریه تاکید کرد: طبیعتا گفت‌و‌گوی تلفنی بن زاید با بشار اسد ارتباطی با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب ندارد، چرا که تصمیمم بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تصمیمی است که دولت و ملت سوریه متناسب با فراهم شدن شرایط اتخاذ خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: معتقد هستم که اظهارت بن زاید بدان مفهوم است که امارات از دولت سوریه در امور مختلف حمایت خواهد کرد. ما نیز این ابتکار امارات در برقراری تماس با رئیس جمهوری را ارج می‌نهیم و به آن برای بازگشت روابط همسان عربی- عربی تکیه می‌کنیم؛ روابطی که تا حد امکان بر امور انسانی و همبستگی عربی مبتنی باشد.

صالح تاکید کرد: بسیاری از کشورها هستند که تلاش می‌کنند به دامان سوریه بازگردند و روابط عربی را احیا کنند. تونس و الجزایر در صدر این کشورها قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد که تاریخ همواره هر رویدادی را در صفحه نخست ثبت می‌کند. سوریه همیشه برای شکوفایی روابط خوب عربی مبتنی بر صلح که حقوق بشر را برای عرب‌ها به ارمغان اورد، آماده است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد که سوریه چشم‌اندازی روشمند برای روابط عربی و بین‌المللی خود که مبتنی بر احترام به حریم شخصی دوستان و دشمنان است، داشته و عزت و کرامت عربی و سوری را به طور خاص پیش چشم قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد که جنگی که بر ما تحمیل شد و بهای گرانی که برای آن پرداخت کردیم، فقط برای صدر نشینی سوریه در هر محفل و در همه سطوح صرف خواهد شد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها