در نامه‌ای به علی لاریجانی؛

پارسایی خواستار تشکیل جلسات علنی مجلس شد

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از علی لاریجانی رییس مجلس خواست که دستور تشکیل جلسات مجلس را با حفظ تدابیر ایمنی لازم صادر کند.

پارسایی خواستار تشکیل جلسات علنی مجلس شد
کد خبر: 396796
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۱ ۱۵:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| بهرام پارسایی در بخش‌هایی از این نامه نوشته است: ما وکلای مردم، مادام که دل در گرو خدمت به مخلوق خدا بستیم و شانه‌های‌مان را مهیای برداشتن باری از دوش مردم فهیم و زجرکشیده کردیم، عهدی با مردم بستیم که الزاماً یکطرفه گسستنی نیست. خود را مردمی و زبان گویای مردم معرفی کردیم و هم از این رو مقبول و برگزیده شدیم.

وی تاکید کرد: مفروض بفرمایید لشکر پیروز مدافعان سلامت، پزشکان و پرستاران و تمامی کادر درمانی، آزمایشگاهی و خدماتی حوزه سلامت اعم از زن و مرد فوج فوج خسته اما شجاعانه و غیرتمندانه سینه‌های سترگ‌شان را آماج بلای جانسوز و قهار ویروس کرونا بنمایند و خودسوزانه فدای مردمشان گردند و این ایام وانفسا و این زمستان گذار تاریخ سلامت مرز و بوم‌مان هم به رسم قهر تاریخ و طبیعت بگذرد؛ لکن این ننگ خواهد ماند که نمایندگان این مردم مبتلا، در کنجی خزیده و طالب عافیت نفس خویش بوده‌اند.

این نماینده مجلس ادامه داد: آقای دکتر لاریجانی من با شرمساری احساس می‌کنم در قرنطینه اخلاقی هستم تا قرنطینه سلامت. مایه خجلت است که وکیل مردم در حوزه تقنین باشم و در بزنگاه غائله سر در لاک سلامت شخصی خود فرو برم. و زمستان که گذشت حدیث روسیاهی که نقش ما چه بود و چرا نکردیم.

پارسایی در این نامه خاطرنشان کرد: ریاست محترم مجلس اینجانب هیچگونه محمل قانونی برای تعطیلی مجلسی که در راس امور است، پیدا نکردم. شرایط خاص است؛ به هیچ دلیل قانونی، عقلی، شرعی و اخلاقی نباید مجلس شورای اسلامی که یکی از ارکان اصلی مملکت و به اصطلاح خانه ملت است، تعطیل باشد. ادله و مستندات متقن نشان می دهد فوریت‌های زیادی می‌توانست منافع ملی و آحاد جامعه را حراست کند که دیده یا شنیده نشد و یا بنا بر مصالحی از آن به ناحق عبور شد و فرصت‌های گرانی بود که از دست رفت که ما فات مضی (صدالبته تا در پیشگاه حق). وتو خود حدیث مفصل بخوان ازاین مجمل!

وی در ادامه نوشته است: جنس و عیار امروز از نوع دیگر است. چشم امید مردم به عملکرد و اقدامات و نظارت مجلس است. تعطیل کردن مجلس و جلوگیری از تشکیل جلسات رسمی آن با حضور نمایندگانی که سلامتشان پس از تست کرونا محرز می شود و با حفظ توصیه‌های ایمنی، به استناد کدامین منطق است؟ مگر نه این است که اکنون، هنگام اخذ تصمیمات و تصمیم سازیهای آنی، علمی، حقوقی و عقلی عقلای قوم است؟ پس از حیث تنویر اذهان بفرمایید نقش مجلس در کجای مختصات سیاسی حقوقی قانونی و حتی اخلاقی این شرایط خاص قرار دارد؟

در بخش دیگری از این نامه پارسایی تاکید کرده است: اینک رسما از محضر جنابعالی به عنوان ریاست محترم مجلس تقاضا دارم به خاطر حفظ وجاهت مجلس شورای اسلامی و در کنار و برای مردم بودن و پایان دادن به این تعطیلی طولانی مدت مجلس که دور از انتظار اکثریت جامعه نیز می باشد و صد البته در تاریخ نیز ثبت خواهد شد و در راستای همکاری با سایر نهادهای مملکتی و انجام وظیفه نظارتی مجلس و پیشگیری از سر افکندگی پس از غائله (به یاری حق)، دستور تشکیل جلسات مجلس با حفظ تدابیر ایمنی لازم را صادر فرمائید. مضافا عرض می کنم ما تا هفتم خرداد ماه در قبال موکلینمان مسئول هستیم. قرنطینه با این شمایل خالی گذاشتن سنگر و سر افکندگی در پیشگاه خداوند، تاریخ و مردم عزیز ایران سرفراز است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها