حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا:

پروتکل سختگیرانه علیه کرونا تا 20 فروردین ادامه دارد/ مردم از سه امتحان پیروز بیرون آمدند؛ جنگ، تحریم و کرونا/ مردم همکاری بسیار خوبی با ستاد ملی کرونا داشته و دارند

رییس جمهوری گفت: موفقیت جمهوری اسلامی ایران در مقابله با ویروس خطرناک کرونا تا امروز بخاطر همکاری و حمایت مردم بوده است.

پروتکل سختگیرانه علیه کرونا تا 20 فروردین ادامه دارد/ مردم از سه امتحان پیروز بیرون آمدند؛ جنگ، تحریم و کرونا/ مردم همکاری بسیار خوبی با ستاد ملی کرونا داشته و دارند
کد خبر: 396843
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۲ ۱۰:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا با تبریک دوازدهم فروردین ماه به عنوان روز جمهوری اسلامی، ، گفت: دوازدهم فروردین ماه 41 سال پیش در چنین روزی نظام جمهوری اسلامی ایران با آراء قاطع مردم به عنوان نظام مصوب و دائمی این کشور اعلام شد و یکی از افتخارات انقلاب اسلامی این بود که ما را به جمهوری اسلامی هدایت کرد و امروز الحمدالله هم جمهوریت و هم اسلامیت به عنوان دو رکن مورد اهمیت نظام و مردم است.

وی افزود: تشکر ویژه ای را از مردم داشته باشم که از آغاز بروز موارد ابتلا ویروس کرونا همکاری بسیار خوبی را با ستاد ملی کرونا داشته و امروز هم دارند.ما در مراحل مختلف، فاصله‌گذاری های اجتماعی را مدنظر قرار دادیم و در هر مرحله‌ای مردم حمایت کردند.

رییس جمهوری گفت: زمانی گفتیم از هر شهری می خواهید خارج شوید حتما باید کنترل و غربالگری شوید اگر علامتی نداشتید به سفر ادامه دهید وگرنه باید به مبدا خود برگردید که مردم همکاری کردند. در مرحله دوم که گفتیم مردم از استان های خود جز موارد ضروری به استان های دیگر سفر نکنند و افراد مسافری که از موطن خود خارج شدند سریعتر به وطن اصلی خود برگردند که مردم باز هم حمایت کردند.

اهم اظهارات رئیس جمهور را بخوانید؛

*کشورمان در مبارزه و مقابله با کرونا موفق عمل کرده است. تمامی این موفقیت‌های دولت در سایه حضور و حمایت مردم بوده است. مردم در صحنه بوده‌اند و به سلامت خود اهمیت داده‌اند.

*مردم ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مقابل سه امتحان بزرگ الهی قرار گرفته‌اند که اولین آن در دوران دفاع مقدس بود و لازم بود مردم حمایت کنند. جوانان، بسیج، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و به طور کلی همه مردم کنار یکدیگر قرار گرفتند و در برابر توطئه جهانی موفق شدیم.

*مردم این کار را کردند. این کار نه برای یک و دو روز بود، بلکه برای هشت سال تمام مردم از استقلال، عزت و نظام خود حمایت کردند.

*امتحان دوم تحریم بود. تحریمی طولانی که برای سال‌های طولانی علیه ما در طول 10 الی 12 سال اخیر اعمال شد و به خصوص در دو سال اخیر علیه ما اعمال شد و مردم ما در مقابل آن مقاومت کردند.

*مورد سوم از امتحان‌های الهی کرونا است. البته مردم ما امتحان‌های زیادی داشتند که از همه آن پیروز بیرون آمده‌اند.

*امروز مصوب کردیم که محل هایی که تست می گیرند و از نظر بالینی متوجه می‌شوند که فرد به ویروس کرونا مبتلا شده است، باید در وهله نخست به فرد نزدیک فرد مبتلا یعنی خانواده همسر و غیره اطلاع دهند تا خانواده نیز مطلع باشند که این فرد مبتلا شده است و دوم اینکه باید حتی به محل کار فرد مبتلا نیست وضعیت ابتلای فرد به کرونا اطلاع رسانی شود.

*امروز مصوب کردیم که پروتکل سختگیرانه تا 20 فروردین ماه ادامه یابد و اینکه بعد از 20 فروردین چه پروتکلی اجرا شود نیست قرار شده آمار و ارقام و تحلیل از سوی وزارت بهداشت تا 14 فروردین به دست ما برسد و هر زمان که تحلیل است که وزارت بهداشت کشور آماده شد ظرف امروز و فردا جلسه بگذارید چرا که این مسئله برای صدا و سیما مردم آموزش و پرورش جوانان و آموزش عالی مهم است انشالله بتوانیم یکشنبه اوایل هفته آینده اعلام کنیم.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها