عماری:

برای تیم ملی بسکتبال دوباره برنامه‌ریزی می‌کنیم/ تکلیف لیگ تا 20 فروردین مشخص می‌شود

دبیر فدراسیون بسکتبال گفت: با توجه به تعویق المپیک همه برنامه‌های ما به تعویق افتاد و دوباره برای تیم‌ملی برنامه‌ریزی می‌کنیم، در مورد لیگ هم باید تا 20 فروردین تصمیم‌گیری کنیم که این کار را انجام‌ می‌دهیم.

برای تیم ملی بسکتبال دوباره برنامه‌ریزی می‌کنیم/ تکلیف لیگ تا 20 فروردین مشخص می‌شود
کد خبر: 396863
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۲ ۱۲:۳۷:۴۲

اعتمادآنلاین| مسعود عماری در مورد برنامه‌های فدراسیون بسکتبال برای تیم ملی با توجه به تعویق المپیک 2020 توکیو، اظهار کرد: با توجه به کسب سهمیه تیم ملی ما برنامه‌ریزی قابل قبولی را برای آماده‌سازی ملی‌پوشان کرده بودیم. اردوهای تدارکاتی و مسابقات دوستانه ‌نیز ازجمله این تمهیدات بودند که همه به تعویق افتاد و اکنون منتظر هستیم زمان دقیق برگزاری المپیک اعلام شود تا برنامه‌های خود را دوباره تدوین‌ کنیم.

او در پاسخ به این سوال که زمان دقیق المپیک به گفته برخی رسانه‌ها مشخص شده است، اظهار کرد: یک خبرگزاری ژاپنی آن خبر را اعلام‌ کرده که دوم‌ تا 19 مرداد ماه المپیک 2021 پیگیری می‌شود، اما باید این خبر رسما از طرف کمیته بین‌المللی المپیک به ما اعلام شود. البته اگر المپیک در این تاریخ برگزار شود برای ما بهتر است. لیگ برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است و با این تاریخی‌ که امروز منتشر شده، اگر حتمی باشد لیگ ما تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد.

دبیر فدراسیون بسکتبال ادامه داد: واقعیت این است که برنامه‌ریزی خوبی برای موفقیت تیم ملی در المپیک کرده بودیم ‌که ‌امیدواریم در سال آینده هم این شرایط را داشته باشیم تا تیم‌ ملی به موفقیت مد نظرش در این میدان بزرگ برسد.

وی در پاسخ به این سوال که تعویق المپیک به ضرر بسکتبال بود یا به سودش؟ توضیح داد: به لحاظ حفظ سلامتی ملی‌پوشان به نفع همه تیم‌ها بود و برای جلوگیری از شیوع بیش‌تر این بیماری تصمیم درستی گرفته شد. اما تعویق یک ساله را ولی نمی‌توان گفت به نفع ما بود یا به ضرر، چون باید مجددا برنامه‌ریزی کنیم. اکنون زمان داریم که یک سال بیش‌تر کار کنیم، اما فرسودگی برای بچه‌ها هم یک سال بیش‌تر به وجود می‌آید و یک سال به سن آن‌ها اضافه می‌شود که امکان تاثیر منفی گذاشتن بر روی آن‌ها را دارد.

طبق گفته فدراسیون اردوهای برون‌مرزی خوبی برای‌ موفقیت تیم ملی در المپیک در نظر گرفته شده بود، عماری در پاسخ به این سوال که آیا این تعویق باعث تعطیلی این اردوها و برنامه‌های تدارکاتی نمی‌شود؟ توضیح داد: من قطعا می‌گویم که اردوها و برنامه‌های ما تعطیل نمی‌شود چون بسکتبال ایران جایگاه خوبی در جهان دارد. تیم‌های ملی فرانسه و اسپانیا اسم و رسم زیادی در بسکتبال دنیا دارند که به تیم‌ ملی ما پیشنهاد می‌کنند رویداد تدارکاتی با آن‌ها داشته باشیم، همین موضوع نشان از شخصیت تیم ملی ما در دنیا دارد.

او ادامه داد: قطعا این موضوع و جایگاه از بین نمی‌رود و باید ببینیم شرایط جهانی چگونه پیش خواهد رفت تا دوباره برنامه‌ریزی کنیم. البته ما چند رویداد دیگر هم دعوت شده‌ بودیم که حتی چندتا از آن‌ها را در همان زمان اعلام‌شان لغو کردیم چون نمی‌توانستیم با تاریخ آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

عماری در مورد تکلیف نهایی لیگ‌برتر بسکتبال نیز گفت: طبق آخرین تصمیمی که‌ گرفته بودیم، بیستم قرار بود پلی‌آف لیگ شروع شود، ولی با این شرایط کشور قطعا آن زمان را برای شروع نخواهیم داشت. اگر هم بگویند اول اردیبهشت، بازیکنان آماده نیستند. باید یک جلسه با مربیان و مدیر عاملان تیم‌ها داشته باشیم تا مساله لیگ را تمام‌ کنیم. ان‌شاءالله در اولین فرصت که با دوستان دور هم جمع شویم تصمیم می‌گیریم. حتی اگر نتوانیم دور هم جمع شویم از طریق فضای مجازی نظرات‌شان را خواهیم پرسید و تا 20 فروردین تکلیف لیگ مشخص می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها