کد خبر: 396923
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۴ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

چگونه در دوران دورکاری فایل‌های پر حجم را با همکاران خود به اشتراک بگذاریم؟/ 5 شیوه آسان برای بارگذاری فایل‌های حجیم از خانه

بارگذاری فایل‌های پر حجم پیش از این کاری زمان‌بر و مشکل بود، اما اکنون با برنامه‌هایی چون گوگل درایو، وان درایو، دراپ‌باکس، آی‌درایو و مدیافایر به آسانی آب خوردن شده است. شما با استفاده از این برنامه‌ها می‌توانید فایل‌های خود را در خانه بارگذاری کرده و با همکاران خود به اشتراک بگذارید.

چگونه در دوران دورکاری فایل‌های پر حجم را با همکاران خود به اشتراک بگذاریم؟/ 5 شیوه آسان برای بارگذاری فایل‌های حجیم از خانه
کد خبر: 396923
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۴ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- اولین بار است که کار کردن در خانه به چالشی برای افراد شاغل تبدیل شده، اما اگر تا کنون مجبور نبوده‌اید دورکاری کنید حالا با شیوع ویروس کرونا باید این کار را یاد بگیرید. یکی از مشکلاتی که احتمالاً با آن روبه‌رو می‌شوید بارگذاری و دریافت فایل‌های بسیار حجیم است که نمی‌توان آنها را از طریق ایمیل فرستاد. خوشبختانه این مساله که زمانی سخت و پیچیده می‌نمود، اکنون بسیار راحت و سریع انجام می‌شود.

اعتمادآنلاین به نقل از «cnet» گزارش می‌دهد که بارگذاری فایل‌های پرحجم چگونه انجام می‌شود و چه راه‌هایی برای انتقال آنها وجود دارد. اگر تازه‌کار هستید بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید و از روش‌های یاد شده بهره گیرید.

گوگل درایو (Google Drive)

گوگل درایو

اگر شرکت شما با جی‌میل کار کرده باشد حتماً قسمت گوگل درایو را دیده و یا با آن کار کرده‌اید. حتی اگر محیط گوگل در شرکت شما مورد استفاده قرار نگیرد، گوگل درایو آسان‌ترین روش برای بارگذاری تعداد زیادی فایل است.

شما با وارد شدن به حساب گوگل درایو می‌توانید 15 گیگابایت حافظه دریافت کنید. اگر فکر می‌کنید که حجم بیشتری احتیاج دارید با پرداخت 30 دلار در سال 200 گیگابایت حجم به شما داده می‌شود. گوگل درایو در ویندوز، مک، اندروید و آی‌او‌اس (iOS) قابل دسترسی است.

ویژگی مهم گوگل درایو ماهیت انعطاف‌پذیر و سازگار آن است. با دانلود این برنامه می‌توانید به صورت خودکار تمام فایل‌های خود را روی گوگل درایو بگذارید و مطمئن شوید که تمام کارهایتان برای همیشه ذخیره و پشتیبانی شده است. گزینه جست‌وجوی گوگل درایو باعث می‌شود که دیگر مدیریت مدارک آنلاین پر زحمت و سخت نباشد. هر گونه عکس، سند، پوشه یا فایل شخصی را می‌توانید با کسانی که با شما کار می‌کنند و از جی‌میل استفاده می‌کنند به اشتراک بگذارید.

وان‌درایو (OneDrive)

وان درایو

اگر شرکت شما از Microsoft Outlook استفاده کند، می‌توانید به وان‌درایو دسترسی پیدا کنید. این برنامه نیز مانند Google Docs، کاربر را قادر می‌سازد تا بی‌درنگ اسناد را با همکاران به اشتراک بگذارد و همچنین از طریق برنامه‌های موبایل با محیط اندروید و آی‌او‌اس در دسترس باشد.

شما می‌توانید تا پنج گیگابایت به صورت رایگان در حساب وان‌درایو فایل ذخیره کنید. برای استفاده از حجم بیشتر باید 2 دلار در ماه هزینه کنید تا 100 گیگابایت حجم داشته باشید. نسخه پولی وان‌درایو در کنار پشیبانی 24 ساعته مزایایی چون تشخیص کلاهبرداری و بازیابی اطلاعات را دارد.

دراپ‌باکس (Dropbox)

دراپ باکس

دراپ‌باکس یکی از مشهورترین و قابل اعتمادترین برنامه‌ها برای اشتراک‌گذاری فایل در جهان است. افرادی که نسخه دسکتاپ این برنامه را دارند می‌توانند به صورت خودکار فایل‌ها را همگام‌سازی (Sync) کنند. دراپ‌باکس می‌تواند با برنامه ثالثی هم ارتباط گیرد و از طریق سیستم‌های مدیریتی فایل گوناگون تبادل فایل‌ها در چندین شرکت را ممکن ‌سازد.

دراپ‌باکس در مقایسه با گوگل درایو که 15 گیگابایت حجم در اختیار کاربر قرار می‌داد تنها 2 گیگابایت حجم به شما می‌دهد، اما مزیت این برنامه این است که با بیشتر فایل‌های گوگل درایو و مایکروسافت آفیس سازگاری دارد و برای خواندن انواع مختلف فایل‌ها بسیار کارآمدتر است. نسخه پولی این برنامه در ازای واگذاری 100 گیگابایت حدود 10 دلار در ماه از شما دریافت می‌کند.

آی‌درایو (IDrive)

آی درایو

آی‌درایو یکی از آسان‌ترین برنامه‌های اشتراک‌گذاری فایل برای کاربران است. این برنامه نیز مانند موارد بالا دارای ویژگی‌هایی چون همگام‌سازی خودکار از طریق دسکتاپ یا موبایل، بارگذاری حجیم برای فایل‌های چندگانه و گزینه جست‌وجو برای یافتن آسان فایل‌هاست.

آی‌درایو دارای رمزگذاری قوی، بازیابی داده‌ها، خدمات برای کاربران دسکتاپ و برنامه‌های موبایل برای اندروید و آی‌اواس است. این برنامه پنج گیگابایت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد، اما برای برنامه‌های شخصی در ازای 2 ترابایت حجم ماهی 70 دلار از شما می‌گیرد.

مدیافایر (MediaFire)

مدیا فایر

مدیافایر مثل برنامه‌هایی که در بالا ذکر شد آن‌قدر مشهور نیست، اما یکی از گران‌ترین و آسان‌ترین سیستم‌های مدیریت فایل را دارد. کاربران 10 گیگابایت حافظه رایگان دریافت می‌کنند، ولی برای نسخه پولی حداقل چهار دلار در ماه برای دریافت یک ترابایت از حساب کاربر کم می‌شود و این قابلیت را دارد که به صورت خودکار ویروس را شناسایی و تمام پوشه‌ها را یکباره دانلود کند.

قابلیت بارگذاری از هر وبسایتی در این برنامه امکان‌پذیر است. مدیافایر برای 100 کاربر و 100 ترابایت حجم حدود 40 دلار در ماه از حساب شما کم می‌کند. این برنامه نسخه دسکتاپ ندارد، اما برای آندروید و آیفون در دسترس است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها