کد خبر: 396943
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۳ ۱۲:۱۴:۰۵
| |

جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور:

100 هزار میلیارد تومان به بخش‌های آسیب‌دیده پرداخت می‌شود

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: چیزی در حدود 100 هزار میلیارد تومان در ستاد اقتصادی هفته گذشته دولت تصویب شد که به صورت تسهیلات به بخش‌هایی که آسیب دیده‌اند پرداخت شود.

100 هزار میلیارد تومان به بخش‌های آسیب‌دیده پرداخت می‌شود
کد خبر: 396943
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۳ ۱۲:۱۴:۰۵

اعتمادآنلاین| اسحاق جهانگیری صبح امروز 13 فروردین در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به منابع ارزی و ریالی که باید برای نیازهای سال 1399 شود، اظهار کرد: به این نیازها هم مساله اقتصادی بنگاه‌هایی که به شدت آسیب دیدند را باید اضافه کرد. بخش‌های وسیعی از کشور هم در بخش خدمات هم تولید به دلیل محدودیت هایی که ما اعمال کردیم و در جاهایی هم که محدودیت اعمال نکردیم شرایط طبیعی کرونا این بود که کارهای اقتصادی آنها ضعیف شود. چیزی در حدود 100 هزار میلیارد تومان در ستاد اقتصادی هفته گذشته دولت تصویب شد که به صورت تسهیلات به آنها پرداخت شود.

وی اضافه کرد: از مردم خواهش می‌کنم افرادی که می‌شناسند نیازمند هستند مثلا در فضای مجازی پیرمردی نشان داده شد که می‌گفت من پنیر می‌خواهم برای بچه‌ام بخرم ندارم که هر انسانی وقتی می‌شنود دلش به درد می‌آید که یک کسی به یک خوراکی نیاز دارد ولی تامین نشده است. ما برای این افراد از نظر خودمان فکر کرده‌ایم و گفته‌ایم سه میلیون نفری که هیچ جا مشغول نبوده‌اند و کارهای حاشیه‌ای داشته‌اند، با فروش جزیی با گاری یا کار دیگری زندگی خودشان را اداره می‌کرده اند ما برای سه میلیون نفر افراد اینگونه اعتباری اختصاص داده‌ایم که هر ماه بین 200 هزار تا 600 هزار تومان کمک کنیم تا زندگی اینها آسیب نبیند.

جهانگیری همچنین افزود: این افراد اگر معرفی شوند حتما وزارت تعاون تحت پوشش قرار می‌دهد. من از خیرین جامعه خواهش می‌کنم در این ایام به اینگونه افراد اگر در جایی از چشم دولت دور نگه داشته می‌شوند و دولت نمیتواند شناسایی کند در این ایام خیرین کمک کنند که این قشر آسیب نبینند. نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی در این ایام باید به این قبیل افراد که احتمالا تحت پوشش نیستند ولی نیازمند هستند یک توجه جدیی بکنند.

ادامه دارد...

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها