کد خبر: 397055
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۴ ۱۳:۲۶:۳۱
| |

ادامه بی‌اعتنایی آل خلیفه به مشکلات بحرینی‌های سرگردان در خارج

مشکلات شهروندان بحرینی که به دلیل بی‌مسئولیتی رژیم آل خلیفه در کشورهای خارجی و به ویژه ایران سرگردان هستند همچنان ادامه دارد.

ادامه بی‌اعتنایی آل خلیفه به مشکلات بحرینی‌های سرگردان در خارج
کد خبر: 397055
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۴ ۱۳:۲۶:۳۱

اعتمادآنلاین| رنج و مشکلات بحرینی‌های که بر اثر بی‌کفایتی رژیم آل خلیفه در ایران سرگردان هستند همچنان ادامه دارد. مقامات بحرینی پس از چندین بار درخواست شهروندان سرگردان این کشور در ایران برای بازگشت به بحرین٬ برنامه بازگرداندن آنها را با تعلل و کندی انجام می‌دهند.

به نظر می‌رسد که مشکلات این افراد روزبه‌روز بدتر می‌شود؛ تا جایی که دیروز هفتمین نفر از آنها به نام «حاج عبدالنبی عبدالله» که یکی از هزار زائر بحرینی در ایران بود٬ در مشهد مقدس درگذشت که البته مرگ او ربطی به کرونا نداشت.

از سوی دیگر این شهروندان بحرینی می‌گویند که برنامه بازگرداندن آنها به کشورشان هیچ تناسبی با شرایط اضطرای آنها نداشته و از مقامات بحرین می‌خواهند تا در نهایت، قبل از آغاز ماه مبارک رمضان آنها را به کشورشان بازگردانند؛ در غیر این صورت تلفات انسانی بحرین‌های سرگردان در خارج و از جمله ایران بیشتر از اینها خواهد بود.

این افراد تاکید کردند که باید اولویت بازگشت برای شهروندان سرگردان در ایران باشد و از مقامات بحرینی خواستند تا این پرونده را سیاسی نکرده و سلامت شهروندانشان را در نظر بگیرند.

جمعیت الوفاق بحرین نیز اعلام کرد که این تعلل در بازگردان بحرینی‌های سرگردان درخارج بهای سنگینی داشته و در سایه شیوع کرونا به قیمت جان آنها تمام می‌شود.

طبق بیانیه الوفاق٬ شرایط شهروندان سرگردان بحرینی نیاز به نظارت‌های پزشکی و انسانی دقیق دارد و بحرین باید مانند سایر کشورها٬ اقدام به بازگرداندن سریع شهروندان خود از خارج کند.

بیش از 1200 زائر بحرینی که پیشتر به ایران سفر کرده بودند به دلیل سیاست‌های نژادپرستانه دولت آل خلیفه، سرگردان به حال خود رها شده‌اند. با آنکه دولت ایران تمامی همکاری‌های لازم را برای تسهیل بازگشت این افراد به کشورشان انجام داده و از سوی دیگر تسهیلات مناسبی را نیز فراهم کرده است تا شرایط بازگشت آنان فراهم شود، اما هیچ‌گونه همکاری از سوی دولت بحرین دیده نمی‌شود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها