کرونا سفرهای دریایی را متوقف کرد

معاون مدیرکل دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از توقف سفرهای دریایی در ایام نوروز و ادامه داشتن آن تا 20 فروردین ماه خبر داد و گفت: همه سفرهای دریایی داخلی تنها برای بومی‌های منطقه مجاز است و تا زمانی که ستاد مقابله با کرونا اعلام کند این ممنوعیت ادامه خواهد داشت.

کرونا سفرهای دریایی را متوقف کرد
کد خبر: 397079
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۴ ۱۷:۱۲:۲۶

اعتمادآنلاین| حسین عباس‌نژاد اظهار کرد: در طول تعطیلات نوروزی سفرهای دریایی به دستور ستاد مقابله با کرونا تنها مختص بومی‌های منطقه بود و همه الزامات و پروتکل‌های بهداشتی از جمله غربالگری آن‌ها ضد عفونی شناور و سطوح تماس و دادن ماست و دیگر لوازم بهداشتی انجام شد.

وی افزود: بر اساس آخرین ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا اعمال ممنوعیت سفرهای دریایی تا 20 فروردین ماه تمدید شده و به نظر می‌رسد همچنان ادامه داشته باشد.

معاون مدیرکل دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تنها حدود پنج درصد از سفرهای دریایی مختص بومی‌های هر منطقه است ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی سفرهای دریایی را در هر بندری کنترل می‌کند تا بر اساس ابلاغیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه عمل شود. همچنین در برخی بنادر مانند بندر حقانی سامانه‌ای طراحی شده که ضرورت سفر را به صورت آنلاین احراز می‌کند.

عباس‌نژاد گفت: تا زمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا به ما اعلام کند، ممنوعیت سفرهای دریایی بین بنادر و جزایر داخلی ادامه خواهد داشت. ممنوعیت سفرهای دریایی بین‌المللی نیز براساس قوانین ملی و بین‌المللی و در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوع شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها