سرهنگ صالح‌نژاد:

بیش از 10 میلیون مترمربع از اماکن عمومی کشور را ضدعفونی کردیم

فرمانده گروه پدافند جنگ نوین 24 بعثت نیروی زمینی سپاه از پاکسازی و ضد عفونی سازی بیش از 10 میلیون متر مربع از اماکن عمومی کشور توسط این یگان خبر داد.

بیش از 10 میلیون مترمربع از اماکن عمومی کشور را ضدعفونی کردیم
کد خبر: 397128
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۵ ۱۲:۲۰:۴۳

اعتمادآنلاین| سرهنگ حجت‌الله صالح‌نژاد فرمانده گروه پدافند جنگ نوین 24 بعثت نیروی زمینی سپاه از پاکسازی و ضدعفونی‌سازی بیش از 10 میلیون مترمربع از اماکن عمومی کشور توسط این یگان خبر داد.

فرمانده گروه پدافند جنگ نوین 24 بعثت نزسا ادامه داد: از روز دوم اسفندماه بنا به دستور فرمانده کل سپاه و پس از آن ابلاغ فرمانده نیروی زمینی سپاه یک قرارگاه پدافند زیستی با هدف پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در گروه 24 بعثت تشکیل دادیم و ابتدا آزموش‌هایی را برای مصون سازی و آمادگی کارکنان این گروه برای مقابله با ویروس کرونا آغاز کردیم.

وی افزود: از روز 7 اسفند ماه بنا به ابلاغ نیروی زمینی سپاه یکی از گردان‌های جنگ نوین گروه 24 بعثت را به شهر قم فرستادیم که این عزیزان به صورت شبانه روز برای رفع آلودگی و گندزدایی از مراکز درمانی و مناطق مختلف شهر قم اقدام کردند و هر منطقه از شهر قم را هفته ای دو ‌مرتبه ضدعفونی کردند.

سرهنگ صالح‌نژاد تصریح کرد: پس از آن با توجه به در خواست مردم شهر بروجرد اقدام به اه اندازه یک قرارگاه ‌تاکتیکی پدافند زیستی در این شهر کردیم و کلیه نهادها و سازمان‌هایی که به منظور رفع آلودگی اقدامی می کردند را سازماندهی کرده و از ظرفیت گروه در ضدعفونی سازی و گندزدایی شهر بروجرد هم استفاده کردیم.

فرمانده گروه 24 بعثت نزسا اظهار داشت: نیروی زمینی سپاه به منظور هم‌افزایی، همه گر‌وهان‌های جنگ نوین در یگان‌های عملیاتی رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک را در 6 فروردین اجرا کرد که در جریان این رزمایش گروه 24 بعثت هم با تمام ظرفیتش شرکت کرد. در جریان این رزمایش گروه 24 بعثت به صورت عمرمان در سه قرارگاه منطقه ای نیروی زمینی سپاه شامل قرارگاه‌های صاحب الزمان، قرارگاه کربلا و قرارگاه غدیر در استان‌های تهران، خوزستان و مازندران به اجرای ماموریت پرداخت.

وی با اشاره به عملکرد این گروه تا کنون گفت: از زمان ابلاغ ماموریت به گروه 24 بعثت تاکنون توانسته‌ایم 10 میلیون مترمربع را در سراسر کشور ضدعفونی کنیم.

فرمانده گروه پدافند جنگ نوین 24 بعثت با بیان اینکه این گروه از توانمندی‌های خوبی در مقابله با جنگ‌های شیمیایی، میکروبی ‌و هسته ای دارد عنوان کرد: گروه 24 بعثت از آزمایشگاه‌های تخصصی و کار تحصیلکرده‌ای برخوردار دار است که می تواند در صورت استفاده دشمن از عوامل شیمیایی و میکروبی به سرعت راه مقابله با آن را بدست آورده ‌ و در اختیار سایر یگان‌ها قرار دهد.

سرهنگ صالح‌نژاد در پایان عنوان کرد: گروه 24 بعثت همه ساله در جریان راهپیمایی اربعین حسینی در موکب‌های مرزی در مرزهای چزابه و مهران مستقر شده و بر بهداشت آب غذایی که زائران اربعین ارائه می‌شود نظارت کرده و آزمایش‌های لازم برای حفظ سلامت مردم را انجام می‌دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها