کد خبر: 397141
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۵ ۱۴:۰۰:۳۷
| |

سال 2020؛ بدترین سال فروش جهانی موبایل در یک دهه گذشته

به تازگی کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری با بررسی آمارهای منتشرشده دریافته و اعلام کرده‌اند که میزان فروش و عرضه گوشی‌های هوشمند در سال 2020 به کمترین میزان خود در یک دهه گذشته خواهد رسید.

سال 2020؛ بدترین سال فروش جهانی موبایل در یک دهه گذشته
کد خبر: 397141
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۵ ۱۴:۰۰:۳۷

اعتمادآنلاین| به تازگی گزارش‌های جدیدی از سوی کارشناسان و تحلیلگران فعال‌ در موسسه تحقیقاتی CCS Insight منتشر شده است که نشان می‌دهد سال جاری میلادی یکی از بدترین سالهای بازار جهانی فروش موبایل در سالهای گذشته است؛ چراکه آنها بر این باورند در سال 2020 میلادی، 250 میلیون دستگاه گوشی هوشمند نسبت به سال قبل، کمتر به فروش خواهد رسید.

همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا، بسیاری از شهروندان در کشورهای مختلف جهان هم اکنون در حالت قرنطینه در خانه‌های خود به سر می‌برند و بسیاری از فروشگاهها و کارخانه‌های تولیدکنندگان موبایل نیز تعطیل و خطوط تولید آنها متوقف شده است.

همین مسائل موجب شده است که این کارشناسان ‌بینی بینی کنند که میزان فروش و عرضه گوشی‌های هوشمند در سال جاری میلادی به کمترین میزان خود در یک دهه گذشته خواهد رسید.

طبق برآوردهای آنها، انتظار می‌رود که در بهترین حالت 1.26 میلیارد دستگاه گوشی هوشمند در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

بر اساس گزارش وب‌سایت gsmarena، آنها همچنین برآورد کرده‌اند که آثار و تبعات منفی ناشی از شیوع گسترده ویروس خطرناک و مرگبار کرونا بر بازارهای جهانی موبایل از سه ماهه دوم سال 2020 ظاهر و پدیدار می‌شود و این منجر به ثبت یک سقوط 29 درصدی در میزان عرضه و فروش خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها