کد خبر: 397193
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ ۰۸:۳۷:۲۵
| |

پیشنهاد افزایش دوره ریاست‌جمهوری در لهستان به دلیل شیوع کرونا

معاون نخست‌وزیر لهستان با توجه به در پیش داشتن انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور در ماه مه، پیشنهاد افزایش طول دوره‌ی ریاست‌جمهوری را ارائه کرد.

پیشنهاد افزایش دوره ریاست‌جمهوری در لهستان به دلیل شیوع کرونا
کد خبر: 397193
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ ۰۸:۳۷:۲۵

اعتمادآنلاین| یاروسلا گووین، معاون نخست‌وزیر و رئیس حزب سیاسی «لهستان متحد» در پی گسترش کرونا در این کشور پیشنهاد تغییر قانون اساسی مبنی بر افزایش طول دوره‌ی ریاست جمهوری تا مدت دو سال را ارائه کرد و خواستار به تعویق افتادن انتخابات ریاست‌جمهوری ماه مه در کشورش شد.

معاون نخست‌وزیر لهستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که طبق نظر کارشناسان، به تعویق انداختن انتخابات ریاست‌جمهوری تا دو سال آینده مشکلی در پی نخواهد داشت. وی هم‌چنین گفت: چنین تغییری مستلزم اصلاح قانون اساسی کشور است، بنابراین من از همه احزاب سیاسی مخالف برای پشتیبانی از این طرح درخواست کمک می‌کنم.

قرار است انتخابات ریاست‌جمهوری لهستان 10 مه برگزار شود اما بیشتر لهستانی‌ها خواستار به تعویق افتادن آن به دلیل شیوع بی‌سابقه‌ ویروس کرونا در این کشور هستند.

گووین هم‌چنین اظهار کرد که اگر تغییر پیشنهادی در قانون اساسی کشور اعمال شود، آندرژی دودا، رئیس‌جمهوری فعلی کشور و از اعضای حزب حاکم ناسیونالیست قانون و عدالت (پی آی اس) حق کاندیداتوری مجدد در انتخابات پیش رو را نخواهد داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها