کد خبر: 397202
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ ۰۸:۴۴:۱۹
| |

درخواست ائتلاف الفتح از پارلمان عراق برای بازخواست برهم صالح

ائتلاف الفتح عراق از پارلمان این کشور خواست تا رئیس جمهوری عراق را به دلیل نقض قانون اساسی بازخواست کند.

درخواست ائتلاف الفتح از پارلمان عراق برای بازخواست برهم صالح
کد خبر: 397202
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ ۰۸:۴۴:۱۹

اعتمادآنلاین| محمد الغبان، رئیس فراکسیون ائتلاف الفتح در نامه‌ای به محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق از وی خواست تا برهم صالح، رئیس جمهوری این کشور را به دلیل نقض قانون اساسی در تعیین نامزدی غیر از نامزد فراکسیون اکثریت، بازخواست کند.


بر اساس قانون اساسی عراق، رئیس جمهور وظیفه دارد برای تعیین نخست وزیر، نامزد فراکسیون اکثریت را به پارلمان معرفی کند که فراکسیون اکثریت در پارلمان این کشور در حال حاضر ائتلاف الفتح است‌.


پیشتر، میثاق ابراهیم الحامدی، یکی از نمایندگان ائتلاف الفتح عراق با انتشار بیانیه‌ای ضمن انتقاد شدید از اقدامات برهم صالح اعلام کرد، عراق از زمان استعفای دولت قبل، شرایط دشواری را پشت سر می گذارد و برخی از برنامه‌های آمریکا، این است که دولت قابل قبولی انتخاب نشود که نمایندگان ملت عراق به صورت قانونی و صحیح آن را انتخاب کرده باشند.


الحامدی همچنین تصریح کرد: تلاش‌های این گروه‌های شر، مسأله جدیدی نیست، بلکه هر زمان که سعی می کنیم شرایط را بهبود بخشیم، آنها تلاش کردند عراق در ویرانی دائمی باقی بماند.


نماینده ائتلاف الفتح همچنین گفت، برهم صالح به صورت شخصی، فردی، غیرمسئولانه و غیرقابل توجیه خود بیهوده سعی دارد که اراده و خواست آمریکا را از طریق نقض قانون اساسی بر گروه‌های سیاسی تحمیل کند.


الحامدی همچنین عنوان داشت: انتخاب عدنان الزرفی با این روش که شبهه های بسیاری دارد، دلیل واضح و روشنی برای تلاش رئیس جمهوری عراق است تا وضعیت سیاسی و دولتی این کشور در خلأ کامل باقی بماند.


وی خاطرنشان کرد: پس از اینکه این مسأله برای ما روشن شود، اقدامات قضایی علیه اقدامات بی هدف و غیرمسئولانه برهم صالح اتخاذ خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها