یک فوق تخصص خون کودکان

کودکان از ویروس کرونا در امان نیستند

یک فوق تخصص خون کودکان دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه خانواده‌ها هوشیار باشند که کودکان از خطر ویروس کرونا در امان نیستند و به این بیماری مبتلا می‌شوند، گفت: هر چند کودکان خیلی کمتر از بزرگسالان به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند اما خانواده‌ها نباید از این خطر غافل شوند و نکات بهداشتی را همانند افراد بزرگسال برای کودکان رعایت کنند.

کودکان از ویروس کرونا در امان نیستند
کد خبر: 397239
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ ۰۹:۴۰:۰۴

اعتمادآنلاین| حسن محمودی با بیان اینکه کودکانی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، کمتر از بزرگسالان علامت شدید پیدا می‌کنند، اظهار کرد: اما در مجموع ویروس در کمین کودکان هم قرار دارد.

وی تصریح کرد: ویروس کرونا برای کودکانی که بیماری‌هایی همانند سرطان، نقص ایمنی، پیوندَ شده‌ها، متابولیک، کلیوی آسم و دیگر بیماری زمینه‌ای را داشته باشند، پرخطر محسوب می‌شوند.

رییس بیمارستان کودکان امیرکلا بابلخاطرنشان کرد: در شرایط فعلی خانه نشینی و دوری از حضور در تجمعات و دید و بازدیدهای نوروزی بهترین گزینه برای در امان ماندن خانواده‌ها و کودکان به شمار می‌آید تازمانی که خطر برطرف نشده است، فاصله فیریکی (حداقل یک و نیم متر) حتی در منزل رعایت شود.

این فوق تخصص خون کودکان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: فاصله فیزیکی در داخل ماشین رعایت نمی‌شود بنابراین از مسافرت حتی داخل شهر تا آنجا که ممکن است، خانواده‌ها پرهیز کنند و اگر ناچار بودند، حتما از ماسک استفاده کرده چراکه افراد ناقل ممکن است، بدون علامت باشند و وقتی فاصله بین افراد کم می‌شود، امکان سرایت بیشتر است.

دکتر محمودی ادامه داد: خوشبختانه برخی از خانواده‌ها به صورت دقیق و حرفه‌ای نکات بهداشتی و ایمنی را رعایت می‌کنند و انتظار ما این است که این خانواده‌ها برای بستگان و دیگر دوستان خود این فرهنگ سازی را داشته باشند.

رییس بیمارستان کودکان امیرکلا بابل در پایان یادآور شد: همه همکاران عزیز ما که در خط مقدم این بحران قرار دارند در خدمت مردم عزیز هستند و از مردم عزیز هم استدعا داریم با جدی گرفتن خطر، با رعایت دستورات بهداشتی، کمک کنند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه شکسته شود و کشور به روال عادی برگردد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها