کد خبر: 397285
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ ۱۱:۰۷:۲۱
| |

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران:

هیچ توجیهی برای افزایش قیمت برنج وجود ندارد

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از تخصیص ارز به واردکنندگان برنج خبر داد و گفت: هیچ توجیهی برای افزایش قیمت برنج وجود ندارد.

هیچ توجیهی برای افزایش قیمت برنج وجود ندارد
کد خبر: 397285
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ ۱۱:۰۷:۲۱

اعتمادآنلاین| یزدان سیف در نشست خبری که صبح امروز به صورت ویدیو کنفرانس با موضوع خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی در کشور برگزار شد، در پاسخ به این سوال که چه تمهیداتی برای ساماندهی بازار برنج و تخصیص ارز به واردکنندگان اندیشیده شده است گفت: واردات برنج توسط بخش خصوصی از نیمه آذر تا به امروز حدود 610 هزار تن بوده و این در حالی است که کل واردات برنج در سال یک میلیون و 600هزار تن است. یعنی حدود یک سوم واردات برنج در همین سه ماه بوده است‌.

وی ادامه داد: بانک مرکزی و دولت ارز واردات برنج را تامین کرده است و برنج کافی و لازم با توجه به میانگین مصرف ماهیانه در انبارهای بخش خصوصی باید موجود باشد. بنابراین هیچ توجیهی برای افزایش قیمت و کمبود در بخش خصوصی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اضافه کرد: براساس برنامه توزیع برنج، از اسفندماه حدود 69 هزار تن برنج در کشور توزیع و در حال تحویل است. برای ماه رمضان نیز یک هفته قبل از آن توزیع شروع خواهد شد و امیدواریم که با توجه به توزیع و واردات، شاهد افزایش قیمت برنج نباشیم و مردم بتوانند با قیمت منطقی به این کالا دست یابند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها