حضور بحث برانگیز نفر چهارم شمشیربازی در المپیک

فدراسیون جهانی شمشیربازی نفرات چهارم رقابت بخش تیمی را از المپیک توکیو حذف نکرده اما آنها را در تعداد کل سهمیه های المپیک لحاظ نمی‌کند.

حضور بحث برانگیز نفر چهارم شمشیربازی در المپیک
کد خبر: 397351
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ ۱۳:۰۱:۱۵

اعتمادآنلاین| تیم ملی شمشیربازی سابر ایران در اواخر سال گذشته موفق شد سهمیه تیمی المپیک را بگیرد از این رو ایران در المپیک توکیو هم در بخش انفرادی و هم در بخش تیمی حضور خواهد داشت. اما در این میان اقدام فدراسیون جهانی باعث شد در مورد حضور نفرات چهارم تیم ها در المپیک ابهام به وجود آید.


فدراسیون جهانی در سیستم انتخابی المپیک، نفرات چهارم بخش تیمی را لحاظ نکرده است و این در حالی است که هر کشوری سهمیه تیمی گرفته باشد می تواند چهار شمشیرباز به المپیک اعزام کند.

در واقع در سیستم کسب سهمیه المپیک عنوان شده 212 شمشیرباز سهمیه می‌گیرند اما در بازیهای المپیک توکیو 260 شمشیرباز حضور خواهند داشت و این سوال پیش آمده بود که چرا فدراسیون جهانی 48 نفر دیگر را در تعداد سهمیه‌های خود لحاظ نکرده است؟

نفرات چهارم حذف نشده‌اند

طبق آنچه که کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرده بود، فدراسیون‌های جهانی باید برای المپیک توکیو هم تعداد ورزشکاران خود را کم می‌کردند و هم برابری جنسیتی ایجاد می‌کردند.


اما در مورد شمشیربازی نکته جالبی که وجود دارد نه تنها تعداد نفرات کم نشده بلکه نسبت به المپیک ریو افزایش هم داشته است.


در المپیک 2016ریو رقابت بخش سابر تیمی مردان و فلوره تیمی زنان برگزار نشد اما در این دوره در هر سه اسلحه اپه، سابر و فلوره رقابت تیمی و انفرادی زنان و مردان برگزار می شود . به نظر می رسد فدراسیون جهانی برای اینکه افزایش آمار شرکت کنندگانش مشکل ساز نشود، تصمیم گرفته نفرات چهارم بخش تیمی (48 نفر) را در تعداد کل سهمیه ها لحاظ نکند و از آنها به عنوان آلترناتیو نام برده است.


البته در این میان ایران هم پیگیری کرد تا ببیند وضعیت نفرات چهارم تیم ها به چه صورت است که اعلام شد، نفرات چهارم مانند دیگر ورزشکاران در دهکده بازی های المپیک مستقر می شوند و از تمام امکانات هم برخوردار هستند و حتی در صورت کسب مدال، مدال هم به آنها تعلق می گیرد.


بنابراین هیچ مشکلی برای حضور نفرات چهارم شمشیربازی در بازی های المپیک نیست و لحاظ نشدن آنها در تعداد کل سهمیه ها به منزله حذف از المپیک نخواهد بود.


به این ترتیب تیم ایران که در اسلحه سابر سهمیه گرفته است با چهار شمشیرباز به المپیک می رود. مجتبی عابدینی، علی پاکدامن و محمد رهبری سه نفر اصلی تیم هستند و محمد فتوحی نفر چهارم است.


تیم های کره جنوبی، ایتالیا، مجارستان، آلمان ، روسیه، آمریکا و مصر دیگر کشورهایی هستند که در بخش تیمی سابر سهمیه گرفته اند و رقیب ایران در المپیک توکیو محسوب می شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها