افزایش 37 درصدی قیمت نفت در هفته گذشته/ بیشترین افزایش هفتگی در تاریخ قراردادهای نفتی

قیمت هر دو شاخص نفتی در بازارهای جهانی، طی دو روز آخر و به طور کلی هفته گذشته با امید به یک کاهش عرضه در بازار، به میزان بی سابقه‌ای افزایش یافت؛ برنت 36.8 درصد و نفت خام آمریکا 31.8 درصد طی هفته گذشته افزایش قیمت را ثبت کردند.

افزایش 37 درصدی قیمت نفت در هفته گذشته/ بیشترین افزایش هفتگی در تاریخ قراردادهای نفتی
کد خبر: 397364
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ ۱۳:۱۵:۰۹

اعتمادآنلاین| قیمت نفت خام برای دومین روز در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی افزایش یافت؛ هم نفت برنت و هم نفت خام آمریکا، رکورد بیشترین افزایش هفتگی به علت امید به کاهش عرضه در سراسر جهان با «توافق کاهش تولید» ثبت کردند.

در روز پنج شنبه، نفت بیشترین افزایش یک روزه در تاریخ این صنعت را به علت چشم انداز روشن برای کاهش 10 تا 15 درصدی عرضه در جهان، ثبت کرد.

این افزایش شدید پس از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ گفت روسیه و عربستان برای پایان دادن به جنگ قیمتی مذاکره خواهند کرد.

وی مدعی شد آمریکا با کاهش تولید خود موافقت نکرده است.

این افزایش در روز جمعه افزایش یافت به طوریکه نفت برنت 13.9 درصد افزایش یافت و با 4.17 دلار افزایش بشکه‌ای 34.11 دلار فروخته شد. نفت برنت در روز پنج شنبه 47 درصد رشد قیمت را ثبت کرده بود اما لحظه بسته شدن بازار این رقم به 21 درصد رسیده بود.

نفت برنت طی هفته گذشته 36.8 درصد افزایش قیمت را ثبت کرد که بیشترین افزایش هفتگی در تاریخ قراردادهای این نوع نفت است.

نفت خام آمریکا دیروز 11.9 درصد افزایش قیمت داشت و با 3.02 دلار افزایش 28.34 دلار در هر بشکه فروخته شد. این نوع نفت طی هفته گذشته 31.8 درصد افزایش قیمت را ثبت کرده است که بیشترین میزان در تاریخ قراردادهای آن به شمار می‌رود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها