رئیس آژانس بین المللی انرژی:

کاهش شدید تولید نفت افت بی سابقه تقاضا در جهان را جبران نمی کند

رئیس آژانس بین المللی انرژی گفت کاهش شدید تولید توسط اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت نمی تواند مانع از ایجاد یک مازاد عظیم نفت شود و تسکین دهنده خسارت کاهش بی سابقه تقاضاست نه حل این مشکل.

کاهش شدید تولید نفت افت بی سابقه تقاضا در جهان را جبران نمی کند
کد خبر: 397367
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ ۱۳:۲۱:۵۵

اعتمادآنلاین| رئیس آژانس بین المللی انرژی (IEA) روز جمعه گفت کاهش شدید تولید توسط اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت نمی تواند مانع از ایجاد یک مازاد عظیم نفت شود.

وی به اقتصادهای ثروتمند هشدار دارد تا در مورد راه های جامع تر برای ثبات بازارهای نفتی گفتگو کنند.

فاتح بیرول، مدیر ارشد اجرایی آژانس بین المللی انرژی گفت اقدامات برای محدود کردن ویروس کرونا به کاهش تقاضای بی سابقه ای منجر شده است که می تواند به یک چهارم مصرف (نفت) در جهان منجر شود.

بیرول که پس از صحبت با وزیر انرژی عربستان با رویترز گفتگو کرد، گفت: حتی با کاهش تولید 10 میلیون بشکه در روز معادل 10 درصد عرضه جهانی، ذخایر نفت هنوز روزانه 15 میلیون بشکه در سه ماهه دوم افزایش خواهد یافت.

«این بدان معناست که هنوز فشار عظیمی بر بازارهای جهانی نفت وجود خواهد داشت.»

وی افزود: «نشست روز دوشنبه با کشورهای اوپک پلاس می تواند شروع خوبی باشد اما حتی تعداد افرادی که در مورد آنها صحبت می کنیم احتمالا برای یافتن راه حلی برای این مشکل کافی نخواهد بود. این نشست تنها این خسارت را تسکین می دهد.»

«عربستان که سال ها در نقش ثبات بخش به بازار بوده است می تواند یک بار دیگر نقش سازنده ای داشته و به عنوان رئیس گروه 20 تمامی اقتصادهای بزرگ جهان، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را کنار هم جمع کند تا در مورد اقداماتی برای ثبات بخشی به بازار گفتگو کنند.»

بیرول گفت وی از اقداماتی که دولت آمریکا برای محدود کردن تولید نفت خود انجام داده، آگاه نیست. با این حال، کاهش قیمت نفت سبب تعطیلی بسیاری از میدان های نفتی آمریکا و کاهش حفاری نفت شیل شده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها