عملیات غربالگری مسافران نوروزی در ورودی و خروجی استان‌ها پایان یافت

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به پایان عملیات غربالگری و تب‌سنجی مسافران نوروزی در ورودی و خروجی استان‌ها گفت: از 27 اسفند سال گذشته تا ساعت 16 روز 14 فروردین 99، به 21میلیون و 640هزار و 861نفر خدمات غربالگری و تب‌سنجی ارائه شد.

عملیات غربالگری مسافران نوروزی در ورودی و خروجی استان‌ها پایان یافت
کد خبر: 397421
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ ۱۵:۲۲:۲۶

اعتمادآنلاین| مرتضی سلیمی درباره اجرا طرح غربالگری و تب سنجی در ورودی و خروجی استان ها، گفت: با توجه به شرایط حساس و تردد بیش از حد مردم و مسافرین به شهرهای شمالی کشور اجرای طرح غربالگری و تب سنجی در کشور آغاز شد.

وی افزود: در این طرح نیروهای عملیاتی هلال احمر براساس وضعیت استان ها در بیش از 851 پست موقت در ورودی و خروجی شهرها، ایستگاه قطار و فرودگاه ها برای کنترل مسافرین و شناسایی افراد مشکوک به کرونا فعالیت کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اجرای طرح غربالگری و تب سنجی از 27 اسفندماه به طور ویژه در 13 استان کشور که در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مصوب شده بود، اضافه کرد: با استقرار 394 پست موقت که در هر پست 4 نفر نیروی آموزش دیده از نجاتگران، اعضای جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر به صورت شبانه روزی تا پایان روز 14 فروردین اقدام به بررسی سلامت مسافرین و ارجاع افراد مورد نیاز به درمان، به نیروهای بهداشت و درمان شد و این طرح با هماهنگی استانداری ها و همکاری دانشگاه های علوم پزشکی، نیروی انتظامی، پلیس راهور، راهداری و ضابطین قوه قضائیه انجام شد.

وی درباره تعداد افراد کنترل شده در طرح غربالگری و تب سنجی جمعیت هلال احمر، گفت: در طول اجرای طرح 21 میلیون و 640 هزار و 861 نفر غربالگری شدند که بیشترین افراد کنترل شده با تعداد یک میلیون و 653 هزار و 794 نفر مربوط به روز 7 فروردین ماه با کنترل سرنشینان 7 میلیون 718 هزار و 84 خودرو انجام شد.

به گفته سلیمی، 14 هزار و 302 نفر از سرنشینان خودروها که مورد غربالگری و تب سنجی قرار گرفتند دارای علائم تب بالا و مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا بودند که یک هزار و 690 نفر با علائم تب بالا و بیماری در روز سوم فروردین ماه به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

وی با اشاره به فعالیت 4 هزار و 930 نفر در هر روز در پست های غربالگری و تب سنجی هلال احمر در استان های مختلف کشور، افزود: در مجموع از 95 هزار و 371 نفر روز نیروی امدادی برای اجرای طرح ملی غربالگری و تب سنجی هموطنان با به کارگیری 15 هزار و 278 دستگاه روز خودرو استفاده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره پست های فعال در 13 استان ویژه کشور، 394 پست غربالگری در استان های تهران، قزوین، خراسان رضوی، گیلان، گلستان، مازندران، قم، مرکزی، اصفهان، سمنان، همدان، البرز و لرستان، تاکید کرد: در مجموع 10 میلیون 678 هزار و 32 نفر در پست های غربالگری این 13 استان غربالگری شدند و 9 هزار و 510 نفر از این افراد برای ادامه روند درمان به مراکز درمانی ارجاع داده شدند. به علاوه 2 هزار و 350 نفر روز نیروی امدادی در پست ها وظیفه غربالگری و تب سنجی هموطنان را بر عهده داشتند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها