کد خبر: 397477
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۷ ۰۸:۲۹:۰۰
| |

نبی در فدراسیون فوتبال مستقر شد

دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال با وجود ایرادهای AFC در محل کار خود مستقر شده و به امور این فدراسیون رسیدگی می‌کند.

نبی در فدراسیون فوتبال مستقر شد
کد خبر: 397477
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۷ ۰۸:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| بعد از انتصاب دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال در تاریخ نهم فروردین، اکنون مهدی محمدنبی در محل کارش در ساختمان این فدراسیون مستقر شده و به طور کامل امور اجرایی را مدیریت می‌کند.

این اتفاق در حالی رخ داده است که کنفدراسیون فوتبال آسیا در دو نامه مجزا، بر تخلفات صورت گرفته در مسیر انتخاب دبیرکل جدید فدراسیون ایران اعتراض کرده و خواهان ارائه توضیحات و اسناد مربوطه شده است.

با وجود این که هنوز مشخص نیست فدراسیون فوتبال در واکنش به ایرادهای AFC چه پاسخی ارائه کرده ولی یکی از مهم‌ترین ایرادهای AFC به غیبت ابراهیم شکوری در جلسه اخیر هیات رئیسه این فدراسیون مربوط بود که شکوری، این مطلب را تایید کرده و گفته که اطلاعی از زمان برگزاری جلسه نداشته است.

شرایط فدراسیون بحرانی‌تر می‌شود؟

بر خلاف اعتراض AFC، اکنون شکوری بدون جلسه تودیع و معارفه محل کارش را ترک کرده و نبی در اتاق او مستقر شده است. این موضوع به این معنی است که از این پس اسناد مهم اجرایی توسط نبی امضا می‌شود.

در این شرایط که مشکلات مهمی از جمله اصلاح اساس‌نامه و برگزاری انتخابات و همین‌طور تصمیم‌گیری درباره ادامه لیگ برتر، بر فوتبال ایران سایه انداخته است، ادامه پافشاری فدراسیون بر انتخاب دبیرکل جدید و پافشاری AFC بر وجود برخی ایرادها در این موضوع، احتمال ادامه تقابل این دو نهاد و در نتیجه لطمه خوردن فوتبال ایران را تقویت می‌کند.

فدراسیون فوتبال چندی قبل اطلاعیه‌ای درباره روند انتخاب دبیرکل جدید ارائه کرد اما درباره نامه دوم AFC هنوز توضیحی ارائه نشده و مشخص نیست که اساسا به AFC جواب داده شده است یا خیر.

نامه‌های AFC به فدراسیون فوتبال عادی و مرسوم است

مهدى محمدنبى درباره ایمیل‌های ارسالی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد انتخابش به عنوان سرپرست دبیرکلی این فدراسیون گفت: اختلاف نظر یا هرگونه سوء برداشتى که در مکاتبات دو جانبه فدراسیون و کنفدراسیون مطرح شده قطعا حل و مرتفع می‌ شود. فدراسیون فوتبال ایران همواره تعامل و ارتباط نزدیکى با کنفدراسیون فوتبال آسیا داشته و مبادله نامه یا ایمیل ها درباره تشریفات و ساز و کار ادارى، امرى کاملا عادى در این ارتباط است اما متاسفانه سوء رفتارهایى در داخل کشور صورت گرفته که با مقاصد خاص، منافع و موقعیت فوتبال کشور را در نظر نمی‌ گیرند.

وی اضافه کرد: بنده با سابقه حدود 8 سال دبیرکلى در فدراسیون همچنین ارتباطات و کرسى هایى که در AFC داشته ام بارها شاهد اختلاف نظر و برداشت هاى متفاوت قانونى درباره موضوعات گوناگون بودم اما تاسف برانگیز است که در چنین مسئله اى شاهد انعکاس جزئى ترین مکاتبات اى اف سى و فدراسیون فوتبال هستیم. این اتفاق تلخى است که موجب شده در مذاکرات و مکاتبات بین المللى، فدراسیون فوتبال ایران با حاشیه و رفتارهای غیر معمول و نادرست مواجه شود.

سرپرست دبیرکلى فدراسیون اظهار داشت: کنفدراسیون فوتبال آسیا در این نامه ها موضع گیرى له یا علیه شخص خاصى نداشته و تنها ایراد شکلى به تشریفات و رویه ادارى عنوان کرده که اینگونه موارد در تعامل فدراسیون فوتبال با یک نهاد بالادستى مثل کنفدراسیون کاملا طبیعى و مرسوم است. در عین حال متاسفانه باید بگوییم از داخل کشور بى تقوایى هایى صورت گرفته و در راستای منافع فردی اطلاعات نادرستى منتقل شده است.

نبى افزود: حضور و فعالیت هر ایرانى در بخش ها و کمیته هاى مختلف AFC باعث افتخار است و ما هم ارتباط بسیار خوبى با کمیته هاى مختلف کنفدراسیون از جمله دپارتمان فدراسیون هاى عضو AFC داشته و داریم. در این موضوع هم فدراسیون طبق مقررات و ضوابط اساسنامه عمل کرده است. با این وجود از رسانه ها درخواست می کنیم با توجه به حساسیت موضوع با در نظر گرفتن مصالح و منافع فوتبال کشور مثل همیشه در این مسیر هوشمندانه عمل کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها