جلال جلالی‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

دوران پساکرونا زمان خوبی برای توجه به حقوق بشر و شهروندی است/ کرونا به ما یاد داد که باید بدون حزب‌گرایی به فکر منافع ملی بود

یک فعال سیاسی با بیان اینکه دوران پساکرونا در جهان زمان خوبی برای توجه به حقوق بشر و شهروندی است، گفت: برطرف کردن ضعف‌های مدیریتی و عقیدتی، مدارا و همزیستی مسالمت آمیز، توجه به حقوق دیگران، اصلاح روابط اجتماعی و قانونمداری مهم‌ترین درسی است که می‌توان از این شرایط بیاموزیم.

دوران پساکرونا زمان خوبی برای توجه به حقوق بشر و شهروندی است/ کرونا به ما یاد داد که باید بدون حزب‌گرایی به فکر منافع ملی بود
کد خبر: 397485
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۷ ۰۸:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| جلال جلالی‌زاده فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه بیکاری کرونا پیامدها و آثار منفی و مثبتی برای جامعه جهانی داشته که مورد توجه کارشناسان، سیاستمداران، اقتصاددانان و صاحب نظران قرار گرفته است، بیان کرد: فقط یک دید عمیق و بصیر لازم است تا بررسی شود چرا این بیماری بوجود آمد و جامعه جهانی چه درسی باید از آن بگیرد.

وی ادامه داد: سیاستمداران و حاکمان بویژه در کشورهای قدرتمند دچار غفلت، غرور و تکبر شده بودند اما کرونا این توهمات و بزگ بینی ها را از بین برد. آنها برای تامین امنیت خود هزینه های زیادی در زمینه تولید سلاح های کشتار جمعی صرف کردند ولی این سلاح ها به هیچ کار آنها نیامد و اکنون آنها برای تهیه ماسک و دستکش دچار مشکل هستند بنابراین دوران پساکرونا زمان خوبی برای تجدید نظر سیاستمداران و توجه به حقوق بشر و حقوق شهروندی است.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هر انسانی با هر دیدگاه، مکتب، آیین و قومیتی اکنون پی برده است که چقدر می تواند ضعیف و آسیب پذیر باشد. بنابرین مردم جهان هم باید از این شرایط عبرت گرفته و به وظایف بشری خود عمل کنند. اکنون جهان به تعاون و همکاری برای مقابله با کرونا و سایر مشکلات خود مثل حفظ محیط زیست نیاز دارد.

جلایی زاده با اشاره به اینکه کرونا ویروس قوی، ضعیف، مکتب و نژاد نمی شناسد، تصریح کرد: کشوری مثل آمریکا با تحریم سایر کشورها و فشار به آنها دنبال گستراندن حاکمیت خود به جهان است اما کرونا همه هزینه های جنگ قدرت را از بین برد و همه کشورها را در برگرفت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه ویروس کرونا ضعف های مدیریتی و اعتقادی در کشورمان را به روشنی نشان داد، گفت: سپردن امور به متخصصین و دوری از رذائل اخلاقی مثل تهمت و توهین درسی است که باید از کرونا بیاموزیم. کرونا به ما ثابت کرد باید در سیاست‌های مدیریتی کشور بازنگری کرده و به فکر تامین نیازهای ضروری کشور باشیم. از حزب گرایی و پی گیری منافع شخصی و گروهی دست برداشته و به فکر منافع ملی باشیم. برطرف کردن ضعف های مدیریتی و عقیدتی، مدارا و همزیستی مسالمت آمیز، توجه به حقوق دیگران، اصلاح روابط اجتماعی و قانونمداری مهم ترین درسی است که می توان از این شرایط بیاموزیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها